Bár alig észrevehető, de magváltozott a hátsó lökhárító is. Immár nem bal oldalt, hanem középütt kandikálnak ki a jellegzetes Hartge kipufogóvégek. Ehhez persze új kipufogó rendszert is készítettek. Eltüntették oldalról a BMW jelekkel kombinált irányjelzőket és helyettük egyszerű Hartge emblémák illetve 5.0 feliratok kerültek fel.
Nem akármi került a Z4 motorterébe sem, az M5 illetve a Z8 ötliteres V8-as blokkját építették be a német szakemberek. Nem változtattak a motoron, így „csak” az eredeti 400 lóerő és 500 newtonméter biztosítja az autó dinamikáját. A nyomatékátvitelről a motorhoz szériában adott hatsebességes kéziváltó gondoskodik.
Bár egyelőre nem adták ki az autó menetdinamikai adatait, következtetni azért lehet az autó tömegéből. Kevesebb, mint öt másodperc alatt érheti el a 100-as tempót, a végsebessége pedig akár 300 km/h is lehet.
Nagy hangsúlyt fektetett a BMW a Z4 esetében az autó futóművének megalkotására, ám ez hidegen hagyta a Hartge mérnökeit, akik új lengéscsillapítókat és rugókat szereltek be. Állítható magasságú és keménységű gátlók és rövidebb rugók alapozzák meg az 5.0 Z4 stabilitását. Ezzel összhangban szélesebb abroncsok felelnek a tapadásért, de csak bekapcsolt kipörgésgátló mellett bírnak a motor erejével. Elöl 235/35 ZR 19-es, hátul 265/30 ZR 19-es abroncsok vannak a Hartge Z4-en.
Az utastérbe alumínium pedálsort, váltógombot és kézifékkart szereltek a Hartgénél. A műszerfal is megújult, immár a 300-as jelzés is része a sebességjelzőnek.