Évekkel ezelőtt 3000 forintért vettem egy keménytetős Bogarat egy bontóban. Elhatároztam, hogy ebből az 1964-es évjáratú kocsiból nekem egyszer még egy kabrió Bogaram lesz. Az autó kilencven százaléka használhatatlan volt, a teljes belseje és az összes sárvédő a kukába került.
Kezdettől fogva egy kimondottan nyári autót akartam készíteni belőle. Emiatt nincs is benne szívató és a teteje is csak ideiglenes. Ennek ellenére a tető egészen jól véd az eső ellen, nyári záporok után is alig jut be víz az utastérbe.
Az volt a cél, hogy minél egyszerűbb legyen a belső tér. Emiatt csak a műszerfalon csak egy kilométeróra van. A Bogárban eleve nincs sok kapcsoló, de ebben az autóban csak a nélkülözhetetlenek maradtak meg, a műszerfal alatt. Innen kapcsolható az index és működtethető a duda.
Szintén az egyszerűség jegyében az első indexek nem a sárvédők tetején találhatók, hanem a fényszórók aljába beépítve. Minden karosszériaelem a Bogárról származik, a motorháztetőt kivéve. Ezt egy eredeti motorházból és egy csomagtérfedélből hegesztettük össze.
Műszakilag az autó megegyezik a milliószám gyártott széria Käferekkel. Motorja az elterjedt ezerkettes, négyhengeres boxer, amely 34 lóerős. A motor dúsítás nélkül is könnyen beindul, melegen azonnal beugrik. Nagyjából 650 kilósra saccolom az autót, ezért 34 lóerővel is egészen jól megy.
A klasszikus boxermotor alapjárattól jól húz, nagyon jól el lehet vele berregni csendes fordulatszámokkal. A váltó könnyen és a közmondásos németes precizitással dolgozik. A hármas kapcsolásához előre kell dőlni, amihez néhány kilométer alatt hozzá lehet szokni. A rükverc bal lent-hátul van, a botot lenyomva kapcsolható. Talán egyszerűbb lenne úgy fogalmazni, hogy olyan mint az ezerkettes Ladában, csak a másik oldalon.
Az eredetinél alacsonyabban ül az autó, de a torziós rudas rugózású futómű a gyári maradt. Hátul a lengőtengelyes megoldás miatt rossz úton önálló életet él a kocsi hátulja, ami hangulatos bukdácsolásban mutatkozik meg. A gyengén fogó fékek miatt észnél kell lenni, azért sem jó nagyon forszírozni a tempót, mert nincs biztonsági öv.
Nyáron a Balaton körül kabriózva az élet császárának érzi magát az ember. A Bogarat mindenhol szeretik, nagy sikere van vele az embernek és a hölgyek meghódításához sem találunk jobb autót.
Több év munkájával tökéletesen használható nyári élményautó lett a Bogárból. Most csak öröm van benne: friss a műszakija, ráadásul itt nyár. Ilyenkor igazi főnyeremény egy Bogár kabrió.