DaimlerChrysler design-kiállítás Budapesten
Az Iparművészeti Múzeum előtt a járdán parkoló smartok már messziről felhívják a figyelmet arra, hogy ezúttal egy különleges kiállításnak ad otthont a múzeum. „A design varázsa” címmel rendez kiállítást a DaimlerChrysler-konszern júliustól-augusztusig.

A DaimlerChrysler felhívására készült pályázatokból is láthatunk egy kiállítást, melyet a Magyar Iparművészeti Egyetem Formatervezői tanszéke készített, „Moduláris haszonjármű, üzemanyagcellás technológiával a városon belüli forgalomra” címmel.

Akit a kiállított autómodellek nem hoznak eléggé lázba, azok megtekinthetnek jó néhány Mercedes tanulmányautót, egy oldtimer Mercedest, valamit igaz szenzáció a már szériában készülő 6,2 méter hosszú luxus Maybach.

Külön részen láthatók az ezidáig elkészült smartok minden változata. Ezen kívül szinte az összes Mercedest kiállították modell formájában. Képekkel tarkított olvasmányokból tudhatunk meg igazán érdekes dolgokat a Mercedesek tervezési folyamatairól és helyszíneiről. A legfontosabb és legkorszakalkotóbb események a Mercedes életéből szintén áttanulmányozhatóak a kezdetektől egészen napjainkig.

A kiállított Maybach 62 luxusautó Németországban 360 000 euróért vásárolható meg. A Mercedes ebben a modellben a legmagasabb szintű technológiát hozza felszínre. A fejedelmi luxusra jellemző többek között, hogy a hátsó ülések teljesen vízszintes pozícióba fektethetők, és hozzájuk kapcsolódó lábtartókkal bárki számára kényelmes pihenést garantálnak.

Miután megtekintettük napjaink legfényűzőbb luxuslimuzinját, vegyük szemügyre a 1950-es évek luxusát egy Mercedes-Benz 300-as személyében. Ez az öt méter hosszú impozáns limuzin a köztudatban leginkább Adenauer Mercedesként él.

A kiállítás talán két legérdekesebb darabja a C111 és az F400 Carving tanulmányautó.
A C111-es tervezését eleinte a Wankel motorok kipróbálása és fejlesztése ösztönözte, de a későbbiekben a dízel erőforrások tesztjére alkalmazták. A hihetetlenül kedvező 0,178-as légellenási tényezővel rendelkező sportautó számtalan gyorsasági rekordot döntött meg egy 3 literes dízelmotorral szerelve, mellyel 325 km/órás végsebességre volt képes a C111.

A F400 Carving a XXI. századi tanulmányautó, amint azt a jövőt idéző formavilágából sejteni is lehet. A lenyűgöző formán kívül említést érdemelnek a kanyarokban 20 fokos szöggel is bedőlni képes kerekek, amik akár 30 százalékkal is megnövelhetik az oldalvezető erő értékét, így rendkívüli kanyarsebesség érhető el az autóval.

Látható néhány széria autó is napjainkból, mint például az SL, vagy az új Viano. Mindenképpen érdemes ellátogatni tehát a sok érdekességet tartogató kiállításra az Üllői útra az Iparművészeti Múzeumba, ahol holnaptól, július 3-tól augusztus 10-ig tekinthető meg a kiállítás.

A kiállítás ideje alatt szerdánként 15 órakor előadásokat is tartanak az Iparművészeti Egyetem, a Közlekedési Múzeum, az MB-Auto Magyarország és Bang&Olufsen közreműködésével.