A General Motors konszernhez tartozó Saab az Opel Vectra padlólemezére és futóművével fejlesztette ki a 9-3-as limuzint. A futómű elöl a jól bevált McPherson, alsó háromszöglengőkarral. Hátul egy összetett, többlengőkaros konstrukciót találunk.
Az orr-rész igen erőteljes. Az újdonság karosszériája látványra is biztonságosságot sugallóan masszív. Az autó csavarodási merevsége a háromszorosára nőtt a modellváltással. Így már nem fordulhat elő az az előddel gyakran átélt furcsaság, hogy gödrökbe toppanva vagy más útegyenetlenségeken, mozogni látjuk a szélvédőkeretet. Az alaposan megvasalt karosszéria 1,6 tonnás üres súlya is jól mutatja, milyen körültekintően erősítették meg a 9-3-at.
Boruláskor a megerősített szélvédőoszlopra és a hátsó fejtámlák mögül kiugró bukókeretre hagyatkozhatunk. Az óriási terhelést elviselő szélvédő-bukócső egység többszöri borulásnál is megőrzi az utasok túléléséhez szükséges helyet. A bent ülőknek persze csak akkor van esélyük, ha használják a biztonsági övet, különben kiesnek a fejtetőre álló autóból.
Előkelő kabrióknál a gyárak előszeretettel alkalmazzák a ponyvatetőt, a nyitható kemény tető helyett. Így van ez a 9-3 Cabrióban és fő konkurenseinél is. Egyetlen gombnyomás elég a háromrétegű tető nyitásához-zárásához, a motoros tetőmozgatás alapfelszerelés. 20 másodperc telik el, amíg zártból nyitottá válik az autó, vagy fordítva.
Kedves figyelmesség a 9-3 kabrió tetején kialakított esőcsatorna. Esős időben az autóból kiszállva nem csorog nyakunkba a víz, mivel egy apró perem meggátolja ebben. Nyitható tetős autóknál ez ritkaság.
Szokatlanul tágas a csomagtér. A raktér mérete természetesen attól függ, hogy nyitva van-e a tető. Ha igen, akkor 352 liternyi helyre pakolhatunk. Amennyiben nyitott tetővel autózunk, akkor be kell érnünk jóval kevesebb csomaggal és 240 literes térrel.
Megmaradt a slusszkulcs Saabokon megszokott elhelyezése a kézifékkar mellett. A meredek szélvédőoszlop viszont végleg a múlté.
Kétféle motorral lesz kapható a 9-3 kabrió, legalábbis kezdetben. Mindkettő kétliteres és turbófeltöltős. A 175 lóerős változat 9 másodperc alatt gyorsul nulláról százra, végsebessége 215 km/óra.
Létezik a kabrióból is Aero változat, amely 210 lóerős. A sportmodell mélyebbre ültetett futóművet kap. Ez a változat 8 másodperc alatt gyorsul százra, legnagyobb sebessége 230 km/óra.
Hatfokozatú kézi, vagy ötsebességes automata váltóval rendelhető az Aero. A 175 lovas modell esetében mind a kétféle sebességváltó ötfokozatú. Az automata váltóval kézzel is kapcsolgathatunk, vagy a kormányon elhelyezett gombokkal, vagy a fokozatválasztó karral.
Várhatóan a nyitott verzió nem kapható a 125 lóerős turbódízellel és a kemény tetős 9-3 150 lóerős alapmotorjával.
Hazánkban jövő tavasztól lesz kapható az autó. A 9-3 Cabriolet az egyik legstílusosabb autó maradt, de mindabban előrelépett, amiben elődjének hiányosságai voltak.