40 éve kétliteres hengerűrtartalommal és 130 lóerővel kezdődött a Porsche 911 története. Az első 911 elődje, a 356-os spártaiságát követte. Kezdetben 901-nek akarták nevezni az autót, de mivel a Peugeot minden típusszámot levédetett, aminek nulla van a közepén, 911-re módosította új sportkocsijának számozását a Porsche.
Az időtlen formatervet Ferry Porsche fia, Ferdinand Alexander Porsche készítette. A hátul elhelyezett, léghűtéses boxermotor mellett a jellegzetes forma is a 911-es védjegyévé vált.
Egy Porsche vezetése mindig is kihívást jelentett. A gyár nem csinált titkot abból, hogy nem átlagos képességű vezetőknek szánja az autókat. Egy Porsche 911-nél a túlkormányzott viselkedés volt a szabály, nem pedig a kivétel. Az autót a német rendőrség is felfedezte magának és autópályás elfogóautóként használta.
40 év alatt nem hatalmas ugrásokkal, hanem folyamatos fejlesztéssel tökéletesedett az autó, amíg a mai 996-os típusig eljutott. Weissachban, a Porsche fejlesztőközpontjában durva terepen is próbára tették az autókat a nagysebességű teszteken túl.
1973-ban a versenyautós Carrera RS 2.7 szűretlen versenypályás élményekkel ajándékozta meg a bátor pilótákat. 1975-ben a Porsche Turbo lépett a német sportautógyártás csúcsára, amely a turbólyuk után irtózatos gyorsulást produkált.
Igazi kabrió csak 1982-ben jelent meg a 911-ből, de a Targa már 1965-ben bemutatkozott. Idővel rövid szélvédős Spyderrel bővült a kínálat.
1989-ben kijött a 964-esnek hívott 911-es, amelynek turbóváltozata 320 lóerős volt. A modellciklusok egyre rövidültek, ezért 1994-ben már a 993-as típus váltotta fel a 964-est. Ebből a modellből már Carrera 4 néven összkerék-hajtású változat is kapható volt.
A 993-ról a 996-os modellre áttérve a rajongók felhördültek, mivel léghűtéses helyett vízhűtéses lett a hathengeres boxermotor. Ez nagyobb szentségtörés volt, mintha a gyújtáskapcsoló átkerült volna a kormányoszlop bal oldaláról a jobbra.
Az igazság az, hogy bő 30 év alatt a léghűtéses boxer fejleszthetősége határa ért. Az eredeti 2 liter helyett az 1993-as Carrera RS-ben már 3,8 literes volt a motor, teljesítménye 130-ról az idők során maximum 300 lóerőre nőtt.
1997-óta van gyártásban a 996-os változat. Ebből a típusból is van versenyautós, hátsókerék-hajtású GT2. A 462 lóerős autóra idén Frankfurtban egy 483 lóerős változat következett.
Az évek során az egyre nagyobb darabszámok érdekében sokat puhult a 911-es. Puritán sportautóból a kényelmes túraautók felé mozdult el, de még mindig maradandó élményt ad. Ráadásul a Porschék minősége és megbízhatósága példaértékű, az olasz telivérekkel ellentétben.
A Porschék nimbusza a versenypályákon elért sikerekkel alakult ki. Jelenleg a márka távol marad a megmérettetéstől, az utolsó nemzetközileg jegyzett sportsikere az 1998-as Le Mans-i győzelem volt a GT1-gyel.