Opera 60 BT - Képzelt riport
A Mercedes SL átalakításáról szóló sajtóanyagot olvasgatva elképzeltem, mi játszódhat le egy ilyen autót az Operától megrendelő vásárló és az értékesítő között. Mondjuk az ember még nem rendelkezik a donor autóval, hanem azt készen akarja megvenni. A pénz ugye nem akadály, különben fölösleges is egy ilyen szalonba betérni, itt ugyanis minden horribilis áru.

Kicsit beszélgetnek a vásárló elképzeléséről. Nálunk az alap SL 350 is 300 lóerősen születik újjá. Szól az értékesítő Az SL 500-ast már 420 lóerősen kínáljuk, amivel akár 296 km/h-val is lehet száguldani.

Ez azonban nem elégíti ki a kedves vevő igényeit. Mi lesz velem, ha letolnak az autópályán 300 körül. Nem kell megijedni, az SL 600-ast is átalakítjuk. Az eredmény 610 lóerő. Nem elég?

Jöhet az AMG erőforrás, az 5,5 literes kompresszoros, kicsi furás, kis nyomásemelés. Az eredmény félelmetes 620 lóerő és 800 newtonméter, lehet repeszteni 320-al is akár. A százas tempót 4,2 másodperc alatt elérhetjük.

Jó-jó mondja a vásárló, de mi van ha egy tuningolt Porschéval, netalán egy SLR-rel hoz össze a sors. Erre az esetre is gondoltunk. Jön a tökéletes kereskedő válasza. Önnek az Opera Design OP 60 BT modell kell. Az meg mi?

Az autó lelke az SL 600 V12-es dupla turbós motorja, amelyet teljesen átalakítottunk. Új főtengely és dugók kerültek a blokkba, aminek köszönhetően a motor hengerűrtartalma 5921 köbcenti. Átalakítottuk a hengerfejet, módosítottuk az égőteret, új verseny szintű vezérműtengelyeket szereltünk be.

Nagyteljesítményű spéci turbótöltőket alkalmazunk az eredetiek helyett, amelyek a gyárinál nagyobb felületű intercoolerbe pumpálják a levegőt. A leömlőtől a végekig rozsdamentes acélból készül az új sportkipufogó rendszer, amelybe fém katalizátort szerelünk. Átalakítottuk a váltót és a diffit, újraprogramoztuk a vezérlést és kész is volt az OP 60 BT.
Mit tud?

A teljesítménye 718 lóerő a forgatónyomatéka pedig 1120 newtonméter. Sajnos azonban az átalakítás ellenére sem visel el az erőátvitel 1000 newtonméternél nagyobb forgatónyomatékot. De már dolgozunk a problémán. Ennek ellenére az autó képes 3,9 másodperc alatt elérni a 100 km/h-t. Kétszázra 11,9 háromszázra pedig 23,9 másodperc alatt gyorsul az autó. A végsebességére eddig senki nem panaszkodott, 340 km/h.

Ez kell nekem Megveszem. De remélem valami szépbe becsomagolják!
Természetesen az autót a korábban kifejlesztett Grand Prix csomaggal szerlejük, amelyet most kiegészítettünk felfelé nyíló ajtókkal is. Ez a megoldás teszi igazán exkluzívvá az Opera SL-jét. Ezt a modellt már 20 colos felnikkel kínáljuk, amelyeken elöl 255/30 hátul 305/25-ös gumik vannak.