Temérdek újdonság Tokióban
Az október 22 és november 5 között megrendezésre kerülő Tokiói Autószalonon 87 világ- és 96 helyi premier kerül bemutatásra. Természetesen a legnagyobb számban a helyi márkák képviseltetik magukat, de ez nem jelenti azt, hogy a külföldi gyártók ne vennének részt a kiállításon. A tokiói szalon ugyanis a látogatók számát tekintve az első helyen tanyázik, így presztízskérdésnek is felfogható az ottani megjelenés.

A Mazda tovább folytatja „zoom-zoom a jövőben” hadjáratát, és a Frankfurtban már leleplezett Kusabi és Washu tanulmány mellett két újdonsággal örvendezteti meg a közönséget. Az Ibuki elnevezésű tanulmány a roadsterek lehetséges kinézetét és technikáját vetíti előre. Az Ibuki talán a jövő MX-5-ösének egyik megvalósítása lehet.

A Roadster Turbo a Mazda legkeresettebb roadsterének egy újabb limitált darabszámban készülő változata. Az 1,8 literes turbómotort úgy hangolták, hogy az már közepes fordulatszám-tartományban is érezhetően erős, és nyomatékos legyen. A karosszéria is lejjebb került 10 milliméterrel, valamint a futóművet is keményebbre hangolták a biztosabb úttartás érdekében.

Az újdonságok nem csak az autókra terjednek ki, mivel számtalan új motort illetve biztonságos autózást szolgáló elektromos rendszert mutat be a Mazda. Itt debütál a rendkívül környezetbarát és a jövő egyik lehetséges motorjaként szolgáló hidrogén hajtású Renesis Wankel motor. Szintén világújdonságnak számít a hidrogén-benzin üzemű RX8-as. Bemutatásra kerül egy az amerikai piacra szánt, null emissziós, kétliteres benzinmotor, valamint egy rendkívül gazdaságos dízelmotor is.

A Mitsubishi 21 modellt, köztük 4 tanulmányt állít ki Tokióban, egy új benzinmotor-család kíséretében. A Mitsubishi koncepcióautóit a számtalan éllel megtört karosszériaforma jellemzi, egy új – az érzelmekre ható – autóépítést megcélozván ezzel. A kiállított autókat mind-mind különböző korosztálynak szánja a gyártó.

Az új Sero nevű tanulmány, középen elhelyezett motorral és hátsókerék-hajtással rendelkezik. Az alumínium karosszériával és variálható belső térrel ellátott tanulmányt a 35 éven felüli férfiaknak szánják.

A CZ2 kabrió tanulmányt főként a gyengébbik nem elcsábítására tervezték. Az autó elegánsan gömbölyű, de könnyen átlátható külsővel áldották meg a könnyed városi közlekedés érdekében. A 4 méter hosszú vászontetős kabriót 1,5 literes benzinmotorral szerelték.

A Tarmac Spyder egy agresszív külsővel megáldott sportkocsinak készült, aminél a cél a közvetlen irányítás és a minél nagyobb teljesítmény elérése volt. Ennek kicsit ellentmond az autó négyszemélyes mivolta, illetve hogy a kétliteres turbómotor egy automata váltóhoz kapcsolódik.

Az üzemanyag-cellás Grandison mellett egy új, a Mitshubishi-DaimlerChysler-Hyundai fejlesztéséből született benzines motorcsalád, és egy még tisztább GDI dízelmotor paletta is bemutatásra kerül.

A motorsport részleg sem ül a babérjain a Mitsubishinél, mivel a 2004-es WRC Lancer és a Dakarra szánt Pajero is megjelenik.

A Honda 19 autóval és 51 motorral érkezik a kiállításra. Négy újdonságával a Honda az elsők között szerepel. Az ASM elnevezésű tanulmány az egyterűek megreformálására törekszik. A 8 személyes kisbusz alacsony hasmagasságával de rendkívüli kényelmével, egy luxus-sport egyterűt formáz.

A HSM egy igazi sportautós értékekkel megáldott modell, könnyű vezethetőséggel kombinálva. A nagy tengelytáv, a rövid túllógások, a középen elhelyezett 300 lóerős V6-os motor a biztosíték a sportos tulajdonságokra.

A hibrid hajtású IMAS nevű sportautó mindössze 700 kilót nyom és furcsa, de aerodinamikus formájának köszönhetően 0,2-es alaktényezővel rendelkezik. A leginkább egy tapírra emlékeztető külsejű luxus Kiwami a Honda üzemanyag-cellás programjának következő lépcsőfoka.

A Nissan négy új koncepcióautót mutat be. A Fuga a Skyline-nal közös padlólemezen nyugszik. A Serenity elnevezés egy kompakt egyterű és egy limuzin ötvözéséből készült, amely kívül-belül japán stílusjegyeket hordoz magán. A Redigo név mögött egy fiatalos autó rejtőzik, melynek üvegteteje motorosan nyitható-zárható. Az autó összkerék-hajtást is kapott, valamint a fiatalos életstílus jegyében különleges hifi berendezést.

A Toyota is hatalmas standon várja az érdeklődőket. Koncepcióautói egytől-egyig valamilyen alternatív hajtással működnek. Az üzemanyag-cellás hibrid Fine-N hosszú tengelytávjával rendkívül tágas utasteret, valamint kényelmes rugózást tesz lehetővé. Az autót különleges összkerék-hajtással látták el. Mind a négy kereket egy-egy 34 lóerős és 110 newtonméteres nyomatékkal rendelkező, lítium-ion akkumulátorról üzemelő villanymotor hajt egymástól teljesen függetlenül, az útviszonyoknak megfelelően. Belül is hasonló technikai újdonságokat rejtettek el. Talán a legérdekesebb az a rendszer, amely egyetlen gomb megnyomása nélkül felismeri a vezetőt és automatikusan beállítja a már eltárolt beállításait.

Az alternatív hajtási módoknál előforduló rövid hatótávolság is lassan elvész a múltban, ugyanis a Fine-N 500 kilométeres távot is képes megtenni.

Az NLSV egy alacsony padlóval rendelkező egyterű, mely hatalmas és számtalan módon variálható belső térrel rendelkezik. Az autó igazi különlegessége, hogy oldalanként csak egy-egy tolóajtó található, amely motorosan nyitható-zárható.

A Toyota standján és talán az egész szalonon is a legkülöncebb a PM modell, ami egy egyszemélyes fülkéből és a látszólag egymástól teljesen független felfüggesztésen lógó kerekekből áll.

Három újdonsággal jelentkezik a szalonon a Subaru. A B9 Scrambler roadster, az R1e jelzésű sportos kisautó, valamint a városi R2 külseje mind-mind az Alfa Romeo-tól átpártolt Andreas Zapatinas keze munkáját dicsérik.

A kétüléses B9-es roadsternek egy motorhoz illő mozgékonyságot ígérnek, de az állítható magasságú futóművének köszönhetően az aszfalt elhagyása esetén sem jön majd zavarba a roadster. Az autó a Subarukhoz híven összkerék-hajtással van ellátva. A motortérben egy benzines és egy elektromos motor keveréke dolgozik, amiből kb. 80 km/órás sebességig csak a villanymotor dolgozik.
Az R1e egy 2+2 üléses városi kisautó elektromos hajtással, mely egy átlagos japán konnektorról fel is tölthető. A talán kevésbé sportos külsővel megáldott R2 a két kicsi közül az izmosabb, sportosabb modell. A négyajtós kisautót egy feltöltött négyhengeres benzinmotor hajtja.

A Suzuki a frankfurti Concept S2 mellett három újabb tanulmányt mutat be. A három méternél alig hosszabb két személyes S-Ride legnagyobb előnyeként a mozgékonyság hozható fel. A csöppséget egy háromhengeres 700 köbcentiméteres benzinmotor hajtja egy fokozatmentes váltóval kombinálva.

Az alig hosszabb Landbreeze elnevezésű modell egy négyszemélyes szabadidő autót rejt, a S-Ride-ban alkalmazott kis benzinmotorral. Annyi különbséggel, hogy ezúttal egy ötfokozatú kézi váltót szereltek az autóba.

A Mobile Terrace üzemanyagcellás koncepció egy négy méterre miniatürizált busz képét mutatja. A buszforma mellett a motor sem foglal helyet az utasoktól, mivel a kereket külön-külön hajtják.