Mazda Kusabi - Zoom-Zoom a jövőben
A Kusabi neve a „két dolgot összekötő kapcsolat” fogalmát jelöli japánul. A Kusabi egy hétköznapi, de sportos kisautó koncepcióján alapul. Az alacsony fogyasztást, valamint a környezetvédelmi szempontokat figyelembe véve készült ugyan a kisautó, ennek ellenére meglepően sportos vezetési élményt tartogat.

Ebben az agresszív megjelenést sugalló, alig 3,8 méteres karosszéria is segít. A rövid túlnyúlások, a 17 colos könnyűfém felnik tovább növelik a sportos jelleget és erősítik a közvetlen irányíthatóságot, valamint a könnyű manőverezést.

Hátrafelé laposodó sík tetőfelületével és keskeny nyílású ablakaival a 70-es évekbeli amerikai sportkocsik agresszivitását ismerni fel a Kusabiban. A keskeny, LED-ekből álló fényszórók alig törik meg a karosszériát, és még inkább futurisztikus külsővel áldják meg a Kusabit.

A kilincsek sem rontják el a hatalmas lemezfelületek által alkotott harmóniát. Szinte teljesen rejtve maradnak, mivel a tetővel egy síkban, egy kapcsoló formájában helyezték el őket, természetesen a karosszéria színére fényezve.

A Kusabit Twin-Lift nevezetű, ferdehátú kialakítással látták le, ami a hátsó rész két teljesen eltérő nyitását teszi lehetővé. Ez az új mechanizmust jócskán megkönnyíti az egyébként nem túl tágas csomagtartó pakolhatóságát. A kétrészes, osztott hátsó ajtó egyes elemei külön is nyithatók.

Az hátsó ajtó azonban egy hagyományos ferdehátú modelléhez hasonlóan egyben is kinyitható, a nagyobb méretű csomagok be- és kirakását is lehetővé téve ezzel.

A négyüléses kisautó fürge mozgatásáról meglepő módon egy dízelmotor gondoskodik. Az új négyhengeres, közös nyomócsöves 1,6 literes dízelmotor 110 lóerős és 240 newtonméteres nyomatékkal rendelkezik. Az autót korszerű dízel részecskeszűrő rendszerrel látták el, ami megnövelt hőmérsékletű kipufogógázzal égeti el a szűrőn a lerakódott kormot.

A korszerű dízelmotor egy manuális üzemmódot is kínáló hatfokozatú automatikus sebességváltóhoz kapcsolódik. Ezzel az autó a sportos vezethetőség mellett a kényelmes mindennapi használatot is támogatja.

Alumínium vázszerkezetet, és a Mazda2 felfüggesztését kapta meg a Kusabi. A sportos vezethetőséghez a megfelelő fékek is hozzátartoznak. Jelen esetben 4 tárcsafék és 283 milliméteres féktárcsák gondoskodnak.

A belsőt főként az alumínium betétek, valamint az azokat körülvevő fekete borítások uralják és teszik rendkívül látványossá. Az ülések első pillantásra nagyon kényelmetlennek tűnnek, mivel a ránézésre kemény, kívülről alumíniummal díszített székek túl sportosak, és leginkább lavórra emlékeztetnek.

Az első üléseknél is látszik a Mazda újítási kedve. Az ülés oldalán lévő karral a háttámlát elforgathatjuk. Így jóval több hely jut a hátsó ülések megközelítésére, mintha a támlák csak előre dőlnének. A hátsó ülések utasok híján lehajthatóak, így jócskán megnövelhető a csomagtér mérete.

További érdekes megoldás a homlokfal, valamint az ajtók alján elhelyezett alumínium szegély, amely beépített világítást tartalmaz és hangulatos fénnyel csábítgat a beszállásra. Beszállni azonban egyelőre nem lesz lehetőségünk, mivel a Mazda az autó gyártását nem tervezi.