Valószínűleg nem nagyon hozta volna lázba az amerikaiakat, ha a Ford elvisz nekik egy 2 literes, turbós, 215 lóerős RS-t (az USA-ban a kétliteres, 170 lóerős SVT volt a csúcsváltozat).
Helyette – ahogy ott szeretik – egy V8-as motort szereltek az autóba. Ami pedig nem más, mint a Mustang 4,6-os erőforrásának átdolgozott változata, amely ebben az autóban 5 literes.
Átalakították a hengerfejet, új vezérműtengelyt, szelepeket, és szeleprugókat szereltek be. Mindezt megfejelték komolyabb benzinpumpával és magnéziumból készült, változó hosszúságú szívócsővel. Az említett hűtők pedig a váltóban és differenciálműben „dolgozó” olajat hűtik.
A kipufogógázok is új úton távoznak, immár fémkatalizátoros sportkipufogó rendszeren keresztül. 420 lóerős az átalakításoknak köszönhetően az erőforrás, amely a klasszikus elrendezés szerint a hátsó kerekek hajtja. A motorból ötsebességes versenyváltón és kuplungon keresztül jut a Ford verseny differenciálműhöz a nyomaték.
Módosították az autó felfüggesztését is, amely így már alkalmasabb az RS8 úton tartására. Ehhez egy teljesen új, állítható magasságú rendszert építettek be. Újak a Focus abroncsai is, amelyek 18 colosak, elöl 225, hátul 255 milliméter szélesek.
A teljes átalakítást a Ford Racing végezte, amely kifejtette, hogy a motor 2004-től megrendelhető a cégnél 15 000 dollárért. De az az igazán izgalmas, hogy hamarosan elkészül az elsőről a hátsókerék-hajtásra átalakító csomag is.
Belülről is az RS változat utastere köszön vissza a szemlélődőre, de kisebb átalakításokat azért tettek. Új műszereket szereltek fel a vezető oldalán az A-oszlopra, ezek a töltésről és az olajhőmérsékletről tájékoztatják a vezetőt.
A tuningkiállításokon megszokottan komoly hifi is került az autóba, amelynek az alapját a Becker Traffic Pro 1 DIN-es fejegységbe épített navigációs rendszere adja, ennek a típusnak köztudottan szép a rádióhangja. A jelek Infinity erősítőbe és hangszórókba jutnak a CD-s rádióból.