Házi tuning 600 lóerővel
Már beszámoltunk arról, hogy RS8-néven a Ford bemutatta a Focus V8-as motorral megvadított változatát. Az autón látott kiegészítők megvásárolhatók a Ford Racingtől 2004-től. De nem csak az új autókhoz kínálják a tuning extrákat, hanem oldtimer autósok számára is. Így az otthon autót építők és a versenycsapatok jövőre már használhatják az ötliteres motort.

Ennek demonstrálására két modellt is kiállítottak, egy 1965-ös Mustangot és egy 1953-as FR 100-as kisteherautót. Mindkét autóba a Ford 4,6 literes V8-as blokkja került be, amelyet nagyobbra fúrtak. Kicserélték a főtengelyt, a hajtókarokat, a vezérműtengelyeket és a szelepeket. A két modellben azonban eltérő módon történik a keverékképzés.

A Mustangban, a hagyományoknak megfelelően a motort négy darab dupla Weber karburátor látja el benzin-levegő keverékkel. A levegő pedig nyitott szívótorkokon keresztül jut a karburátorokba. A motorháztető belső felén helyezték el a légszűrőket, ami szűri a motorháztető nyílásán át beáramló levegőt.

Ezzel ellentétben, az áruszállítóban a legmodernebb befecskendezési rendszer kapott helyet. A levegőt pedig kompresszor pumpálja a motorba, amihez természetesen intercoolert is kapcsoltak.

A bevetett technikának köszönhetően mindkét autó bivalyerős. A Mustang 420 lóerőt tud 6700-nál, a F pedig 600-at. És ami az igazi amerikai érzést adja, a V8-as motorok nyomatéka 535 newtonméter a kupénál és 677 az F-Trucknál. A „kisebb” motort 2004-től, a kompresszorost pedig 2005-től lehet a Fordtól megvásárolni.

Természetesen mindkét autóban a hátsó kerekek próbálják az útra vinni a motorok erejét, ám a Mustangban öt, az FR 100-ban pedig hatsebességes kézi váltón keresztül. Mindkét autót romjaiból építették újjá a Ford emberei, aminek során műszakilag a mai kornak megfelelővé tették az autókat.

Új futóműveket, kormányműveket, speciális differenciálműveket és kuplungokat szereltek be. Így az autó semmivel sem marad el a mai sportkocsiktól. Amíg az FR 100-as 18 colos könnyűfém felniket kapott, addig a Mustang elöl 205/55 R15, hátul 235/60 R15-ös abroncsokon gurul.

Mindkét autónál nagy hangsúlyt fektettek a hangzásra, ezért igen komoly sport-kipufogórendszert kaptak a kocsik. Oldalanként futnak hátra a fémkatalizátoros „szűrésű” csövek.

Figyelembe véve a teljesítményt, szükségszerűen a Brembo nagyteljesítményű fékei lassítják az FR-t. Nagy gondot fordítottak az autók eredeti külső és belső megjelenésére is, ami a képeken is látszik, emellett azonban modern klímarendszer is bekerült az autókba.