911-es Porschével 1963 óta vadulhatnak mindazok, akiknek van rá pénzük és nem félnek az egyik legkeményebb német sportautó erejétől. A négykerék-hajtás megjelenésével és a rosszindulatú, de izgalmas úttartás megszelídítésével sokat puhultak a Porschék. Ennek ellenére még ma is vérforraló élmény bármelyik Porsche volánja mögött ülni.

Ezt az élményt turbómotorral és nyitott karosszériával lehetne megfejelni. Nagyon sokáig ez a kettő csak külön-külön létezett. Az első Porsche Turbo 1975-ben jött ki, de nyitható tetővel csak 1987-től jelent meg. Ez a típus még nem volt nagy siker.

Idén a Frankfurti Autókiállításon tehát a második turbómotoros Porsche kabrió debütált. A 911 Turbo Cabriolet a kupéval megegyezően 305 km/órás végsebességre képes. A 300 feletti tempó a legkeményebb terhelés egy vászontetőnek, ezt a sebességet természetesen csak zárt tetővel éri el az autó. A tető első élében magnézium merevítést találunk.

A kabriók karosszériáját a hiányzó tető miatt töméntelen acéllal kell pluszban merevíteni. Ebben a típusban a küszöbök környékén és a B-oszlop mögött találunk hatékony erősítést.

A Turbo Cabrio a többletsúly miatt üresen 1660 kilós. 4,3 másodperces százra gyorsulása hajszálnyival rosszabb a kupé idejénél. A menetdinamika a Porsche 911 Turbo színvonalán áll, azaz lélegzetelállító a lassulás, eszeveszett a gyorsulás és extrém magas az elérhető kanyarsebesség. A hátsó légterelő 120 km/órás sebességnél nyílik ki.

Gyárilag hatfokozatú kézi váltó jár az autóhoz. A felárért rendelhető Tiptronic automata váltó kézzel is kapcsolható. Ellene szól, hogy csupán öt sebességes, mellette az, hogy a kormányról kapcsolható.

Kíméletlen nyomatékot kell elviselnie a váltónak, mivel a hathengeres boxermotor 560 Nm-t ad le 2700 és 4600-as fordulat között.

Télen, vagy rossz körülmények között, vizes úton a Turbo Cabrio összkerék-hajtása a legnagyobb ász. A négy hajtott kerék többet ér az összes elektronikus vezetőzabolázó kütyünél, amiből a 911-esben is van néhány. A Porsche-féle menetstabilizáló elektronika kikapcsolható, de fékezésre újra aktiválja magát.

Távirányítással is nyitható a tető, a magától nyitottba váltó Porsche 911-gyel nagy feltűnést lehet kelteni. A vászontető egy gombnyomással, minden további beavatkozás nélkül lehajtható vagy felcsukható. A folyamat 20 másodpercig tart.

Különlegesség a Porsche Cabriolet-ben, hogy a tető menet közben is mozgatható, amit a legtöbb kabrióban hiába is keresnénk. A 911-ben ráadásul nem csak lépésben haladva működik a tetőmozgatás. A fejlett mechanizmussal 50 km/órás sebességig nyithatjuk zárhatjuk a tetőt, ami ilyenkor a menetszél ellenállása miatt tovább tart, mint álló helyzetben.

Szélfogó nélkül tempósabb országúti autózáskor cudar szélvihar dúl az utastérben, amit a kabrió rajongók nagyra értékelnek. A négy oldalablak teljesen elsüllyeszthető a karosszériában.

Amikor az ember ráunt az orkánra, a széria szélfogó hálót kell elővenni a csomagtartóból és a hátsó pótülések mögé rögzíteni. A téli hónapok az alapáras kemény tetővel vészelhetők át legkönnyebben. Az alumínium tető súlya csupán 32 kiló, amit két ember könnyen a helyére emel.