Új orrkilakítással, nagyobb tükrökkel és hátsó lámpákkal néhány hete a magyarországi márkakereskedésekben is megjelent a 2004-es modellévű RAV4. A belső térben elsősorban a javított minőségérzet, az újratervezett középkonzol és a rendelhető extrák gyarapodása érdemel említést. Ilyen például a DVD-lemezes navigációs berendezés.

Hazánkban tavaly a Honda CR-V, a HR-V és – hajszálnyi különbséggel – a Nissan X-Trail után a Rav4 volt a negyedik a szabadidőautók értékesítési rangsorában, 243 eladott autóval.

A típus az eddigi adatok alapján idén jobban szerepel, lehet, hogy előrelép a dobogó második fokára. A Rav4 legnagyobb piaca Európa, az eddig értékesített, több mint 1,4 millió autó jórészt a vén kontinensen talált gazdára.

Nincs változás a motorkínálatban, a Rav4 a hengerenként négyszelepes dízelmotorral és kétféle, változó szelepvezérléses benzinessel kapható. A dízel 116 lóerős, 250 Nm-es nyomatékát 1800 és 3000-es fordulatszámon végig őrzi.

A kisebbik Otto-motor 1,8 literes, 125 lóerős, a másik a kétezres. A kétliteres teljesítménye 150 lóerő maradt, de a motor teljesíti a 2005-től érvényes Euro IV károsanyag-kibocsátási szabványt. A változtatásokkal sikerült javítani a nyomatékleadáson kis fordulaton.

Apró változtatások történtek az első futóműben. A felfüggesztések hangolása mellett a lengéscsillapítók csillapítási ereje is módosult. A kormánymű áttételének és a hidraulikus szervokormány átdolgozásának köszönhetően a gyár szerint javult a vezethetőség.

Növeli a RAV4 értékét, hogy Japánban gyártják, nem pedig Nagy-Britanniában vagy Törökországban. Motortól és karosszériától függetlenül a felszereltség része a klímaberendezés.

Továbbra is kétféle karosszériával kapható az autó, a háromajtós ára 6 260 000 forintnál kezdődik, az ötajtós Rav4 6 860 000 forinttól kapható. Mindkét ár az elsőkerék-hajtásos, ezernyolcas Rav4-re vonatkozik. Az ezernyolcas motorral a biztonsági felszereltség hiányos: szégyen, hogy egy jóval hatmillió forint feletti autó árában nincs benne az oldallégzsák.

Bármely kétliteres motort választva automatikusan jár az összkerék-hajtás. A dízelből és a nagyobb benzinesből nem hiányzik az alapáron adott oldal- és függönylégzsák sem.