TechArt Cayenne Turbo - Túlsúlyos versenyző
Nem bonyolították túl a helyzetet a TechArt mérnökei: vettek egy Cayenne Turbót és átprogramozták a motorvezérlést. Ennek köszönhetően megnőtt a turbónyomás, több levegő került a motorba, amihez több üzemanyagot adtak. Kicserélték a gyári légszűrőt, helyére sport betét került.

Nem voltak elégedettek az autó hangzásvilágával a német tuningolók, így a kipufogórendszer távozott a Cayenne-ből. Helyére egy gyorsabb és kissé agresszívabbra hangolt sportkipufogó került.

Ezen átalakítások együttesen 60 lóerő teljesítménynövekményt eredményeztek. Az 510 lóerő mellé 2900-as fordulatszámnál 690 newtonméter forgatónyomaték is társul. Ennek köszönhetően a 2,5 tonnás monstrum ugyanazt tudja, mint egy sima 911, azaz 5 másodperc alatt eléri a 100 km/órás sebességet. Az autó végsebessége is megnőtt, a TechArt Cayenne tulajdonosai akár 285 km/órás sebességgel is száguldhatnak.

Ehhez persze ajánlatos megvenni az új futóművet, amely nagy sebességnél a normál állapothoz képest 60 milliméterrel engedi lejjebb a karosszériát. A rendszer lehetővé teszi, hogy az autóval továbbra is lehajtsunk az aszfaltozott útról, ekkor ugyanis a középálláshoz képest 70 milliméterrel megemeli a hasmagasságot.

Ekkor sem válik azonban terepjáróvá az autó, az új felni-gumi kombináció megakadályozza ebben. 10×22 colos felniken gördül ugyanis a Cayenne, amelyekre 295/30-as gumikat szereltek.

A nagysebességű haladást segíti az optikai csomag is. Az első lökhárító alá szerelt kiegészítő ugyanis növeli az első tengelyre ható leszorítóerőt, megakadályozva, hogy túlságosan könnyűvé váljon a Cayenne orra. Kis nyílásokat alakítottak ki az új elemen, ezeken keresztül a levegő közvetlenül a fékekhez kerül.

Hátul egyértelműen az új kétcsöves kipufogórendszer uralja a képet, amely egy új spoiler-toldatban kapott helyet. Észrevehetünk olyan apróságokat is, mint a lámpatakarók vagy oldalt a küszöbök.

Átalakult a Porsche utastere is, ahol tovább fokozták a luxust. Az élénk színű bőrkárpitozás mellett új multimédia rendszer is került az autóba. Ha az utasok unják a száguldást, tévét, DVD-t nézhetnek, a fejhallgatóknak köszönhetően pedig nem zavarják a vezetőt.