A modell az SL típusra és az AMG 55 jelzésű erőforrására épül. Eltávolították a gyári kompresszort és helyére a Kleemann saját változatát szerelték. Ez az eredeti 0,5 helyett 0,75 bar nyomással pumpálja a levegőt a hengerekbe.
A jobb levegőáramlásnak köszönhetően 35 százalékkal nőtt meg a teljesítmény. Ebben szerepe van az új sportkipufogó rendszernek és a módosított vezérlőelektronikának is.
Kirobbanóan jó formába került a motor, immár 640 lóerőt tud 5800-as fordulatszám mellett. 2000-es és 6000-es főtengelyfordulat között pedig folyamatosan kihasználható a 835 newtonméteres maximális nyomaték.
Ha valaki figyelemmel kíséri a tuning-világ híreit, az már nem esik hanyatt ettől az értékről. A Brabus SL-je ugyanekkora teljesítmény mellé 1026 Nm nyomatékot ad, az Opera motorja pedig 718 lóerős és 1120 newtonméteres. Ezek a modellek azonban mind az SL 600 duplaturbós motorjából születtek és hengerűrtartalmukat is megnövelték.
Nem lesz panasza az autó menetteljesítményére a vásárlóknak, hiszen 4,4 másodperc alatt katapultál százra az Xtreme, a végsebessége pedig elektronikusan szabályozva 330 km/h.
Azért csak 0,3-et sikerült lefaragni a gyorsulásból, mert a gumik nem képesek megbirkózni a hatalmas nyomatékkal. Dinamizmusban azonban már sokkal jobb a Kleemann-féle, mint a gyári SL.
Meggyőző az új fékrendszer lassító hatása is, ami nem meglepő, hiszen elöl 380×32 milliméteres, hátul 330×32 milliméteres, lyuggatott tárcsákat találunk. Ezek 20 colos felnik mögött bújnak meg, a keréktárcsákra pedig 245/35 ZR 20-as illetve 285/30 ZR 20-as gumikat szereltek.
Kissé lejjebb engedték az autó súlypontját is, ezáltal még nagyobb kanyarsebességet lehet elérni. Az autó az új futómű és felni-gumi kombinációval már alig-alig emlékeztet a donorra, sokkal sportosabb lett.
Egy ilyen erőforrást már nem lehet elrejteni, megfelelően kell tálalni, szükséges volt az autót kissé aerodinamikailag módosítani. Az első és hátsó lökhárítók alá tervezett kiegészítő spoilerek a nagysebességű, stabil száguldást segítik.
Az első spoiler alsó része kevlárból készült, hogy jobban viselje a fekvőrendőrök, úthibák behatásait. Több levegő jut az első fékekhez és a töltőlevegő-hűtőhöz is az átformált lökhárítón keresztül. Hátul a diffúzor élei közé szerelt spoiler a fékezést segíti, fékszárnyként funkcionálva.
Leginkább mégis az új ajtómechanizmus teszi látványossá az Xtremet. Ennek köszönhetően az ajtók immár előre-felfelé nyílnak, leginkább egy Lamborghinire emlékeztetve. Ellentétben a hagyományosan nyíló gyári ajtók 110 centiméteres nyílási sugarával, az Xtreme ajtajai 60 centiméteres sugárral nyílnak.
Maga a nyitás teljesen automatikus és igen látványos, hiszen elég egyetlen gombnyomás a távirányítón illetve a műszerfalon, és az utastér feltárul. Puha nappa és alcantara bőr váltja egymást az autó belsejében, amelyet a sportosság jegyében módosítottak.
Az új ülések már látványra is sportosabbak az eredeti foteleknél, de tempós kanyarokban érződik igazi hatásuk. Magnézium színű és kevlár jellegű betétek fokozzák a sportos érzetet az utasokban. Új kormányt készítettek az Xtreme számára, amelyet sportosabbra formáztak, mint az eredeti, és amelyről lehetőség a váltáso vezérlésére is.