Amikor még csak az X5-ös szerepelt a BMW hobbiautóinak listáján, már akkor készítettek a négykerék-hajtású kombi hármasból egy emelt hasmagasságú modellt, az X-Road-ot. Miután megjelent az X3-as, nyomban hozzáfogtak az átalakításhoz, az elkészült autót pedig Genfben láthattuk.
Új lökhárítók kerültek az autóra. Az elsőn lévő, a „vesékre” emlékeztető nyílások agresszívabbá tették az X3-ast. Úgy alakították ki az első ütközőt, hogy abba visszakerülhessenek az eredeti lökhárítók, míg hátul helyet csináltak a látványosabb kipufogóvégeknek.
A sportosság jegyében a hátsó szélvédő fölé egy kis szárnyat is szereltek. Nem aprózták el a demo-autó kerekeit a német cégnél, 21 colosakat szereltek fel, amelyek igazán impozánsan mutatnak a kerékjáratokban. Elöl 255/30-as, hátul 295/25-ös gumik díszelegtek. A kerekek méretét még jobban hangsúlyozza az új futómű is.
Az új sport-lengéscsillapítók és rugók jócskán megnövelték az autó kanyarvételi sebességét, viszont az autó terepen való alkalmazása igencsak kérdésesé vált. 30 milliméterrel alacsonyabb a karosszéria az új rugókkal.
Nemcsak látványban, de a motortérben is történtek változtatások. A 3 literes dízelmotor új vezérlőelektronikát kapott, ami az új kipufogórendszerrel karöltve nagyobb teljesítményt jelent. Immár 245 lóerő és 460 newtonméter nyomaték várja a vezető utasításait.
A sportosság jegyében munkálkodtak az utastérben is az átalakításkor. Háromküllős sportkormány, alumínium váltógomb, kézifékkar és pedálszett költözött be a fülkébe.