A svájci cég a hazai kiállításra több érdekességet is elhozott, például egy 600 lóerős Audi RS6-ost, amelyen elöl 400 milliméteres féktárcsák voltak. De volt ott egy Porsche Cayenne is, amellyel akár 300-al is lehet száguldani.
Mellettük kapott helyet az SP 580. Ahogy a neve is elárulja, a modell 580 lóerős, ami 160-nal több, mint a gyári Turbo teljesítménye. Forgatónyomatékban sincs hiány, hiszen 4200-as fordulatszámnál 730 newtonméter feszíti a főtengelyt.
Ahhoz, hogy az SP 580-an ilyen számokkal büszkélkedhessen, átalakították a szívó- és kipufogórendszert is. Az air-box szerű karbon-házban sportlégszűrőn keresztül lélegzik a motor, amibe két nagyteljesítményű Sportec turbó nyomja a levegőt. A hengerfejbe új, hegyesebb vezérműtengelyek kerültek, módosították a szelepek nyitási idejét és a befecskendezést.
Az új sportkipufogó rendszerben fém katalizátor kapott helyet, ami annak ellenére, hogy kisebb ellenállású, teljesíti még a svájci emissziós normákat is. Ezek után már csak egy precíziós összehangolás kellett, amit a programozók meg is tettek az új vezérlőelektronika elkészítésekor.
Hogy megéri-e az átalakíttatni egy amúgy sem gyenge Porschét, azt a vevőknek kell eldönteni, de mindenképpen figyelemre méltó, hogy az autó jobban gyorsul, mint a Ferrari Enzo. Mindössze 3,6 másodperc elegendő a Sportec SP 580 számára, hogy elérje a 100 km/h-s sebességet. A tuningautó végsebessége 336 km/h-lett, ami elegendő, hogy a szupersportkocsik közé lépjen a Sportec.
Nem csak a teljesítményében lett sportosabb az autó, hanem viselkedésében is, hiszen az állítható magasságú új futóművel még többet lehet bevállalni. Maximálisan 35 milliméterrel kerülhet lejjebb a karosszéria az eredetihez képest. Az SP megzabolázásáról 350 milliméteres lyuggatott féktárcsák gondoskodnak.
Igen különlegesek az autó felnijei is, mert azokat egy Forma-1-es beszállító készíti ugyanazzal a technikával, mint a nagyoknak, így jócskán csökkent a rugózatlan tömeg. Szélességtől függően 10,5 és 12,4 kilogramm között van a tömegük A Sportec 19 col átmérőjű felniket ajánl az autóhoz.
Megjelenésében igencsak visszafogott az SP 580, egy-két szénszálas anyagból készült kiegészítővel és a nagysebességű stabilitás érdekében felszerelt első spoiler-toldattal szerelték csak fel. Az utastérbe alumínium kiegészítők és egy az autó eredetiségét igazoló, sorszámozott lapka került.