BMW 1, részletesen
Az új ötajtós 1-es BMW, 4,23 méteres hosszával pontosan 24 centivel rövidebb a 3-as limuzinnál, de mindössze 2 centiméterrel hosszabb az ötös Golfnál. Az 1-es nem vesztette el a BMW-k jó tulajdonságait, megmaradt többek között a hátsókerék-hajtás, ami unikum ebben a kategóriában.

Első ránézésre felismerhető, hogy a bajor cég által gyártott autóról van szó. A frontrész tipikusan BMW-s, a hosszú tengelytáv és a rövid túllógások mind tipikus ismertetői a bajor gyártónak.

330 literes alaphelyzetben a csomagtartó, ami 1150 literesre bővíthető. A variálható utastér megalkotásánál elsődleges szempont volt, hogy a nagyobb sporteszközök is elférjenek az autóban. Állítólag példás a műszerfal áttekinthetősége és kezelhetősége, ami a felsőbb sorozatokra nem jellemző.

Gombnyomásra indul a négyféle motor valamelyike, ami után az igazi BMW-kre jellemző tulajdonságoknak esélyük van a bizonyításra. Ugyanis a hátsókerék-hajtás és a közvetlen kormányzás olyan sportos és élvezetes tulajdonságokkal ruházhatja fel a BMW-t, ami ebben a kategóriában teljességgel ismeretlen. Ehhez jelentősen hozzájárulhat a merev karosszéria, valamint a rendkívül kedvező légellenállás tényező is (cw: 0,29).

A motorpaletta két benzinest és két dízelmotort ölel fel, 115-163 lóerőig bezárólag. A két benzines, a 116i jelzésű 115 lóerős, valamint a 120i 150 lóerővel. A dízeleknél 122 lóerős a 118d, a legerősebb 120d pedig 163 lóerős teljesítménnyel bír. A harmatosabb dízel 280, míg az erősebbik 340 newtonméteres nyomatékkal rendelkezik. A hengerűrtartalom megegyezik a jelzésekben szereplőkkel, a 118d kivételével, ami kétliteres motort takar. Mindegyik motor négyhengeres és mind teljesítik az Euro4-es normát.

A 116i ötsebességes, míg a többiek hatsebességes kézi váltóval érkeznek szériában. Opcióként hatsebességes automataváltó is választható.

Passzív és aktív biztonság terén a magasabb osztályokra jellemző felszereltséggel bír a legkisebb BMW is. Széria a DSC menetstabilizáló, a vészfék-asszisztens, valamint mindegyik utas számára jut egy-egy fejlégzsák is. A BMW úgy készítette az egyes sorozatot, hogy az EuroNCAP törésteszten ötcsillagos minősítést szerezzen.

Felszereltségét tekintve az egyes a felsőbb osztályokra jellemző extrákkal egészíthető ki. Rendelhető i-drive, navigációs rendszer, vagy xenon fényszóró.

Pontos árat néhány héten belül közöl a BMW, de a 116i alapára 20 ezer euró körül várható. Ezzel azonban még nincs vége, ugyanis az 1-es széria is számos családtaggal rendelkezik majd. 2005-re várható a háromajtós, 2006-ra kupé, 2007-re a kabrió változat. A kupé M2 rövidítéssel 250 lóerősként is megjelenik.