Limitált szériás CLK 582 lóerővel
Tavaly a Mercedes-Benz CLK tíz futamból kilencszer győzött a DTM-ben, így a Mercedes simán megszerezte a konstruktőr bajnoki címet. 2004-re azonban nem csak a versenypályákra, hanem az utcára is készül a CLK DTM-ből egy változat. Korábban már beszámoltunk az autóról, amelyről most újabb fényképek és adatok jelentek meg.

Az autó brutális megjelenése elárulja, hogy száguldásra tervezték. A valódi diffúzor és a méretes hátsó szárny az útra ragasztja a CLK-t. Például 200 km/h-nál 36 kilónyi plusz leszorító erő terheli a hátsó tengelyt.

Nincs is akadálya a száguldásnak, hiszen a jól ismert 5,5 literes, kompresszoros erőforrás teljesítményét tovább fokozták. A korábbi 500 lóerő helyett a CLK DTM AMG-ben 582-t tud. A maximális nyomaték 800 newtonméter 3500-as fordulatszám mellett.

Igazán versenyautós az autó gyorsulása, elegendő 3,9 másodperc, hogy álló helyzetből elérje a 100 km/h-s tempót. Az autó maximális sebessége 320 Km/h, amivel igazi nagyágyúvá vált a CLK. Ennél többet is tud valószínűleg a kocsi, mert a végsebességét elektronika korlátozza.

Állítólag valódi versenyérzést kínál az autó vezetése, amiben nagy szerepe van az átalakított sebességváltónak is. Immár csak a kormány mögött elhelyezett karokkal lehet váltani, a hagyományos váltókar helyén csak egy „irányváltót” találunk. Áthangolták a váltó működését, ami immár jóval gyorsabban teszi feladatát, mint korábban.

Megerősítették a differenciálművet, a féltengelyeket, hogy elviseljék a megnövekedett teljesítményt. Állítható magasságú és keménységű futóművet alkottak az AMG specialistái az autó számára.

Az optimális erőátvitel érdekében sperr-differenciálművel is felvértezték a CLK-t, amely gyorsításnál 60, lassításnál 40 százalékban önzáró. Az eredeti 62 literes tankot kiegészítették egy 30 literes tartályjal, hogy valamivel ritkábban járjon benzinkútra a tulajdonos.

Igen egyedi felni-gumi kombinációval készülnek az utcai versenyautók, elöl 225/35 R 19-es, hátul 285/30 R 20-as gumikat találunk. Mögöttük hat- illetve négydugattyús féknyergek bújnak meg, 360 illetve 300 milliméteres féktárcsákkal.

Az utastérben szarvasbőr sportkormányt, szénszálas anyagból készült üléseket és keresztmerevítőt találunk. Átalakult kissé a műszerfal és az ajtók borítása is, a kilométeróra 360-ig kalibrált. A középkonzol alján találjuk az indító gombot, mellyel a kulcs behelyezése után életre kelthetjük az erőforrást.