Nem tudni, hogy valóban úgy van-e, vagy csak a képek csalják meg az ember szemét, de egy kicsit nyújtottabbnak, laposabbnak láttatja magát a 997-es, mint elődje. Az első lökhárítón is látszik, hogy új darab. Leginkább a korábbi csúcsváltozat, a GT2-esére emlékeztet, csak kicsit butítva.
Új desig-nal készül a kipufogó is, a korábbi két ovális helyett inkább téglalap formájú lett, míg a Carrera S-en négy kerek véget láthatnak a leelőzöttek. Mások még a motorteret fedő előbújó szárny, a kilincsek, a visszapillantó tükrök valamint a felnik is. Szélesebbek lettek a sárvédők is, hogy a 30 milliméterrel szélesebb nyomtávval is elférjenek a kerekek.
Két modellel mutatkozik be a 997, az egyik a Carrera, a másik a Carrera S. Előbbiben a hagyományos 3,6 literes utóbbiban új 3,8 literes boxer erőforrás dolgozik. A kisebb hathengeres 325 lóerős, tehát újabb öt lóerővel gazdagodott. 355 lóerőt és 400 newtonméter tud a Carrera S motorja, amellyel 4,8 másodperc alatt gyorsul 100-ra az autó. A sima változat végsebessége 285 km/h, az S változaté pedig 293 km/h.
Alapfelszereltségként a Carrera 18-as, a Carrera S pedig 19 colos felniket kap. Elöl mindkét esetben 235-ös gumikat szerelnek fel, hátul viszont a 265 (18″) illetve 295-ös (19″) abroncsokat találunk. Most első esetben lehet 19-es felnikkel szerelt Carrerat venni.
A Carrera S alapból kapja a meg a Porsche új aktív futóművét (Porsche Active Suspenson Management), amit a Carrera tulajdonosok felárért kérhetnek. A vezető gombnyomással választhat a lágyabb és a keményebb futóműbeállítás között. Állítólag a normál állásban komfortos az autó rugózása. Azoknak, akik nem akarnak kapcsolgatni, kérhetnek simán sportfutóművet, amivel két centivel alacsonyabbra kerül a karosszéria és így jóval stabilabbá válik a 997.
Az extarlista csúcsa a Chrono Sport-Paket Plus, amelyet aktiválásakor nem csak a PASM vált a legkeményebb beállításra, de megváltozik a motor reakciója is. Jobban harap és a menetstabilizáló elektronika beavatkozó határát feljebb tolja.
Ha szemügyre vesszük az utasteret már, jóval markánsabb a különbség az új és az elődmodell között. Új a műszerfal, amelyben továbbra is a fordulatszámmérő játssza a főszerepet. A Chrono Sport-Paket Plus-hoz egy stopper óra is jár, amelyet a műszerfal közepén helyeztek el. Megváltozott a kormány is, kissé futurisztikusabb lett. Magasabbra, könnyebben elérhető helyre kerültek a légkondicionáló gombjai.
Egyvalami azonban továbbra sem változott, mégpedig, hogy még mindig a bal kezünkkel kell beindítani a 911-est.