2003 szeptemberében már láttuk az autót a Frankfurti Autószalonon, akkor is kiderült, hogy bár a minik között indul, az utasterében magasabbak is elférnek. Ez annak is köszönhető, hogy külső méretében kisebb mint például a Fiat Panda, de 2370 milliméteres tengelytávja nagyobb, mint az olasz konkurensé.
3,495 méter hosszú az autó, ami 1,48 méteres magassággal és 1595 milliméteres szélességgel párosul. Ebbe a pöttöm karosszériába sikerült négy oldalsó ajtót beépíteni, amelyeken keresztül egész kényelmesen lehet bejutni az utastérbe. Csodák azonban nincsenek, a csomagtartó alapállapotában 157 literes, de az alapmodellben is megtalálható, 60/40 arányba lenyitható ülésekkel, akár 882 literig bővíthető. A sajtóanyag szerint ez „elegendő, ha úgy hozza kedvünk, 8 golfütő-készlet számára.”
Ügyesen eltüntették a tervezők az autó alapvetően dobozos formáját az élek ívesítésvel, ami a hátsó ablakon is megfigyelhető. Négy és ötszemélyes változatban is készül az autó, ennek megfelelően hátul három vagy két biztonsági övet találunk. A hátsó üléseknél kialakított Isofix rögzítési pontokban mindkettő megegyezik.
Nem csak a külső, a belső is a fiatalosság jegyében született a Picantóban. Ennek megfelelően kéttónusú szövettel borítják az üléseket, fekete-szürke, fekete-narancssárga, vagy fekete-kék összeállításban. A jobban felszerelt modellekben az ajtókra is kerül az ülésbetéttel azonos színű szövet.
Bár nem puha, de ebben a kategóriában kifejezetten jó minőségi benyomást kelt a műszerfal, amelynek mindkét oldalán praktikus polcokat alakítottak ki. Az oldalzsebekbe vagy a három pohártartóba is pakolhatunk, extraként létezik rekesz az utasülés alá. A drágább modellekben fémhatású betét borítja a műszerfal középső részét. Kifejezetten sportos a műszerfal, amelyen a jobban felszerelt modellekben fordulatszámmérő is dolgozik.
A kipróbált modellben bőr kormánykerék és váltógomb kapott szerepet, ami jó tapintású volt, de egy kicsit csúszott. Egész jó volt a kormányzás és a jó üléshelyzet megtalálását segítette a drágább modellek állítható magasságú kormánykereke. A saját magamnak beállított vezetőülés mögött még megfelelő hely maradt egy hasonló, 1,80 méter magas utas számára. Fejtérben külső méretét meghazudtolóan nagy a hely az autóban. Az ülés puha tömésű.
Kétféle motorral és váltóval készül a Picanto. Az egyliteres 60 lóerős, az 1,1-es motor 64 lóerős, amelyhez nem csak ötsebességes kézi váltó, de négysebességes automata is kapható. Most az ezrest és az 1,1-es automatát tudtuk kipróbálni.
Alig észrevehetően, de jobban gyorsult a kézi váltós a kicsit nagyobb hengerűrtartalmú automatánál. 17,9 másodperc alatt gyorsul százra az automata, ennél a két hónap múlva érkező kézi váltós 2,8 másodperccel tud jobbat.
A motorokat pörgetni kell ahhoz, hogy előjöjjön a teljesítmény, ekkor megjön a hangjuk is, ami tetszetősen sportos. A kézi váltó könnyedén kapcsolható, csak a hármas volt picit reszelős.
Az automata igencsak felhívja magára a figyelmet, mivel nem túl finoman teszi a dolgát. Padlógáznál kis gondolkodás után visszavált és egészen 6000-ig forgatja a motort. Mindkét változat elegendő a normális autózáshoz. A felfüggesztés igencsak puhácska, kanyarban a karosszéria bedől.
Jelenleg csak 1,0 literes modellek vásárolhatók meg, körülbelül két hónap múlva érkeznek az 1,1-es Picantók. A vezető oldali légzsákkal szerelt alapmodell 1 899 900 forintba kerül, aminél 100 ezer forinttal kérnek többet az ötszemélyes modellért.
Utóbbiban már állítható magasságú fejtámlákat is találunk. A jelenlegi csúcsváltozat 2 699 900 forintba kerül, ebben azonban már elektromos ablakok és tükrök, légkondicionáló ABS, EBD, szervokormány és két légzsák is benne van. Az 1,1 literes motorral szerelt autók 100 ezer forinttal kerülnek majd többe, az automata váltóért további 200 ezret kell fizetni.