Eredetileg 4,2 literes motor duruzsolt a motorháztető alatt, ám az Ardennél komoly átalakításon esett át. Kicserélték a főtengelyt, a hajtókarokat, ezáltal 4500 köbcentisre nőtt a hengerűrtartalom.
A nagyobb teljesítmény miatt kovácsolt dugattyúk kerültek a V8-as blokkba. Az átalakítások után a programozók vették kezelésbe a motort, akik a legoptimálisabb beállításokat próbálták megtalálni.
Rozsdamentes acélból készült sportkipufogót is kapott a Jaguar, amelyben fém katalizátor dolgozik. Ha valaki csak ez utóbbit rendeli meg, már az is 29 plusz lóerőt kap a pénzéért. A teljes csomag azonban 80 lóerővel növeli a motor teljesítményét.
Így immár 475 lóerőnek és 640 newtonméternek parancsolhat a vezető. Hogy a motor mindig megfelelő kondícióban maradjon, átalakították az autó hűtését. Speciális hűtőbordákkal kiegészített olajteknőt készítettek a motorhoz és átalakították a töltőlevegő-hűtőt is.
Miután átalakították az autót a száguldáshoz, felkészítették a lassulásra is. Az első tengelyhez hat-, a hátsóra négydugattyús féknyergek kerültek, amelyek 370, illetve 340 milliméter átmérőjű tárcsákba harapnak.
20 milliméterrel alacsonyabbra ültették az XJR-t az Ardennél, ami nem csak látványban tesz jót az autónak, de a kanyarsebességet is növeli. Az autó jobb stabilitásában szerepet játszanak az új gumik is, sőt, a háromrészes felnikre szerelt 255/35 R 20-as abroncsok jobb gyorsuláshoz is segítik az XJR-t.
Nem csak a felnikről lehet azonban felismerni az Arden XJR-t. Átalakították a lökhárítókat, küszöb-spoilereket, krómozott hűtőmaszkot és új ködlámpákat is kapott a kocsi. Az elöl és hátul elhelyezett spoilerek stabilabbá teszik a Jaguart nagy sebességnél.
Az utastérbe kínált kiegészítőket még felsorolni is nehéz lenne, ezért csak egy pár példát említünk meg. DVD-lejátszó a fejtámlákba épített képernyőkkel, a tetőből kihajtható számítógép képernyő. Az alumínium váltógomb és pedálsor, a króm betétek remekül kiegészítik a puha conolly bőrt a belső térben.