AC Schnitzer S5 - Igazi Sportkombi
Egy időben a BMW 5-ös kombiváltozatának megjelenésével az AC Schnitzer is elkészítette kiegészítőit az autóhoz. Az új optikai csomaggal karakteresebb lett az ötös megjelenése. Ebben szerepet játszik az új első lökhárító, amely annak ellenére, hogy méretes beömlőjével igen vaddá teszi az autót, mégis remekül illik a kocsihoz. Akár gyári tervezésűnek is tűnhet az elem.

Az oldalsó rések a fékekhez juttatnak több levegőt, míg az új ködlámpák az aszfalthoz küldenek több fényt. Bár nem látszik, de az első lökhárító a gyári elem átalakításával született meg, ugyanúgy, mint hátul. Itt is az eredeti lökhárítóra szerelték fel az új spoilereket.

Elöl a lökhárító alsó része fokozza a leszorítóerőt, hátul a középső részen kialakított szárny húzza le a kocsit. Ez utóbbi állítható kivitelben készül. Oldalra az ajtók sima felületéhez illő egyszerű küszöbspoilert terveztek, amelyet egy kis fémbetét dob fel.

Ezenkívül a nyitható hátsó szélvédőre szerelt tetőszárny és az áramvonalas formájú, saját fejlesztésű LED-es visszapillantó tükör érdemel még megjegyzést. Látványos elem a rozsdamentes acélból készült sportkipufogó dob krómozott vége is.

Bár Schnitzerék is elismerik, hogy a gyári BMW futómű rendkívül sportos adottságokat biztosít az ötösnek, de azért átdolgozták. A légrugós hátsó traktus alsó állását 30 milliméterrel alacsonyabbra állították, elöl erősebb stabilizátor és egy toronymerevítő teszi sportosabbá az autó viselkedését.

A tökéletes megjelenéshez persze elengedhetetlenek a gyönyörű könnyűfém felnik, amelyekben nem is szenved hiányt a kombi.

Akár 2003-ban bemutatott, vagy az idei évre tervezett típusok közül választ a vevő, jól jár. Ajánlott méretként 20 colos felniket kínál az AC Schnitzer, melyhez 255/30-as illetve 295/25-ös abroncsokat párosítottak.

Az autó megjelenéséhez illő menetdinamika érdekében a tuningcégnél újrahangolták a motorvezérlést a 3 literes dízelmotorban. 37 plusz lóerőt és még 50 newtonmétert hoztak ki a motorból. Így 6,8 másodperc alatt gyorsul a testes kombi nulláról százra, a száguldás pedig 252 km/h-nál fejeződik be.

A szokásos kiegészítőkkel dobták fel az utasteret a kocsiban. Sportosabbá formálták a gyári légzsákos kormányt, alumínium pedálsort, váltókart és kézifékkart szereltek be. A műszerfalat karbon betétekkel egészítették ki.