Az oldalsó rések a fékekhez juttatnak több levegőt, míg az új ködlámpák az aszfalthoz küldenek több fényt. Bár nem látszik, de az első lökhárító a gyári elem átalakításával született meg, ugyanúgy, mint hátul. Itt is az eredeti lökhárítóra szerelték fel az új spoilereket.
Elöl a lökhárító alsó része fokozza a leszorítóerőt, hátul a középső részen kialakított szárny húzza le a kocsit. Ez utóbbi állítható kivitelben készül. Oldalra az ajtók sima felületéhez illő egyszerű küszöbspoilert terveztek, amelyet egy kis fémbetét dob fel.
Ezenkívül a nyitható hátsó szélvédőre szerelt tetőszárny és az áramvonalas formájú, saját fejlesztésű LED-es visszapillantó tükör érdemel még megjegyzést. Látványos elem a rozsdamentes acélból készült sportkipufogó dob krómozott vége is.
Bár Schnitzerék is elismerik, hogy a gyári BMW futómű rendkívül sportos adottságokat biztosít az ötösnek, de azért átdolgozták. A légrugós hátsó traktus alsó állását 30 milliméterrel alacsonyabbra állították, elöl erősebb stabilizátor és egy toronymerevítő teszi sportosabbá az autó viselkedését.
A tökéletes megjelenéshez persze elengedhetetlenek a gyönyörű könnyűfém felnik, amelyekben nem is szenved hiányt a kombi.
Akár 2003-ban bemutatott, vagy az idei évre tervezett típusok közül választ a vevő, jól jár. Ajánlott méretként 20 colos felniket kínál az AC Schnitzer, melyhez 255/30-as illetve 295/25-ös abroncsokat párosítottak.
Az autó megjelenéséhez illő menetdinamika érdekében a tuningcégnél újrahangolták a motorvezérlést a 3 literes dízelmotorban. 37 plusz lóerőt és még 50 newtonmétert hoztak ki a motorból. Így 6,8 másodperc alatt gyorsul a testes kombi nulláról százra, a száguldás pedig 252 km/h-nál fejeződik be.
A szokásos kiegészítőkkel dobták fel az utasteret a kocsiban. Sportosabbá formálták a gyári légzsákos kormányt, alumínium pedálsort, váltókart és kézifékkart szereltek be. A műszerfalat karbon betétekkel egészítették ki.