Mélyebbre nyúlnak az új küszöbök, amelyekkel valóban laposnak tűnik az autó. Hátul a diffúzor hatású lökhárító és a tetőspoiler érdemel figyelmet, de új a négy végű kipufogórendszer is.
Az autó alapja a korábbi S4-es, 2,7 literes, V6-os biturbo motorja. Ezt azonban alaposan átdolgozták, hogy az Abt elképzeléseinek megfeleljen. 400 lóerősre izmosították a motort, ami mellé 500 newtonméteres nyomaték társult. Az összkerék-hajtású autó mindössze 4,7 másodperc alatt képes elérni a 100 km/h-s sebességet. 18 colos felnik és 255/35-ös gumik próbálkoznak a feladattal, hogy az útra juttassák a motor nyomatékát.
Még az RS6 Plus-ét is meghaladja az AS400 végsebessége, akár 290-nel is lehet vele száguldani. Ehhez persze mind a futóművet, mind a fékeket komoly műtétnek vetetették alá. Komfortról már szó sincs, a tapadás volt az elsődleges szempont.
Az Audi DTM pilótája és egyben a tuningcég vezetője, Christian Abt elmondta: „Általában egy utcai autó kevés egy versenyzőnek versenypályán, de az AS400 egészen más. Az erő, a gyorsulás, és kormányzás tekintetében az az érzésed, hogy mindjárt kezdődik az időmérő edzés.”
94 900 euróba, mintegy 24,1 millió forintba kerül az Abt AS400. Azoknak, akiknek nem lenne elég a motor teljesítménye, némi pénzbeli ellenszolgáltatás fejében további 50 lóerővel gazdagítják a ménest. Ám ebben az esetben még komolyabb fékkel és 19 colos felnikkel szerelik a típust.