Ennek ellenére nem holmi motorvezérlés-átprogramozásról van csak szó, bár az is része a csomagnak. Az egész átalakítás a levegő körül forgott, ahogy azt a belső égésű motor működési elve megkívánja.
Elsőként a gyári feltöltő adta át helyét egy nagyobb teljesítményű elemnek. A Forma-1-es versenyautók Air-boxához hasonló légszűrőházat alakítottak ki karbonból, amelyben sportlégszűrő biztosítja a tiszta levegőt a motornak. Új szelepek kerültek a motorba, amelyeket a Sportec sportvezérműtengelyei vezérelnek. A hatalmas teljesítmény miatt titánból készült hajtókarok kerültek a blokkba.
Átalakult a távozó levegő útja is, sportkatalizátoros kipufogórendszeren át jóval gyorsabban távoznak a motorból a gázok, amivel már 20 lóerővel többet tud a Porsche. Változtattak a befecskendező-rendszeren is, hogy a több levegőhöz elegendő üzemanyag jusson. Végül pedig a már említett vezérlőelektronikával csiszolták készre a rendszert.
Eredményként 650 lóerőt kaptak 7100-as fordulatszám mellett, de jó turbómotorhoz illően a nyomaték ugrott meg igazán: immár 770 newtonméter feszíti a féltengelyt 4250-nál. Nem kell drasztikus átalakításnak alávetni a hajtásrendszert, de a kuplungot ki kellett cserélni egy komolyabbra.
3,5 másodperc alatt éri el az SP 650 álló helyből a 100 km/h-s tempót. Ez nem csak az állandó összkerék-hajtás eredménye, hanem az új gumiknak is köszönhető. Attól kevéssé kell tartani, hogy a pilóta kevésnek találja az autó végsebességet, 340 km/h még zárt vászontetővel is izgalmas, lenyitva pedig?!
Az első tengelyre 8,5 x 19 colos felnik kerültek, ezeken 235/35 ZR 19-es abroncsok trónolnak. Hátul jóval brutálisabb méretekkel találkozhatunk a 11 x 19-es tárcsákon 315/25 ZR 19-es gumik vannak. Nem csak a látvány miatt volt szükség ekkora felnikre, hanem azért, mert mögötte elférnek az új fékrendszer méretes tárcsái. Ezek ugyanis 380 x 32 milliméteres méretben készülnek és négydugattyús féknyergek lassítják őket.
A gyorsabb kanyarvétel és a stabilabb útfogás érdekében a gyári futómű is távozott a rendszerből, a helyét egy kevésbé kompromisszumos felfüggesztés vette át. 35 milliméterrel van alacsonyabban a karosszéria, de rosszabb útra most már nem szabad merészkedni.
Látványra nem igazán változott meg az autó, bár az ültetés és a felnik feldobják. A stabilabb száguldás érdekében az első lökhárítót kiegészítették egy spoilerrel. Jól néznek ki a lökhárító rácsai mögé szerelt csövek is, amik az első fékekhez vezetik a levegőt. Az utastérbe 360 km/h-ig kalibrált műszerfal és alumínium kiegészítők kerültek.