A Porsche Cayenne adta az alapját a Rinspeed Chopster elnevezésű képződménynek. Gyorsan megfosztották a szabadidőautó jellegű felépítéstől, mivel a tetőt az ötvenes-hatvanas évek amerikai divatja szerint lejjebb helyezték, mintegy 15 centiméterrel. A másik fő különbség a széria Cayenne-hez képest, hogy eltűntek a hátsó ajtók, az elsők pedig megnyúltak. Átalakult az első lökhárító, valamint szélesebbek lettek a sárvédőívek.

Belül is jelentős változtatások történtek. Négy különálló sportülésben foglalnak helyet az utasok és a sofőr, a legnemesebb bőrrel bevont utastérben. Külön kérésre karbon vagy alumínium betétek is rendelhetőek a belső térbe. Elrejtve ugyan, de bukócsövek is vannak az autóban, amik jelentősen növeli az utasok biztonságát.

23 colos felniken gurul a Chopster, 305 milliméter széles abronccsal szerelve. Nem csak optikailag, de motorikusan is jócskán átalakult a szörnyeteg. 600 lóerős motort szereltek az autóba, ami irtózatos, 800 newtonméteres nyomatékkal bír. Ezzel kevesebb, mint öt másodperc alatt gyorsul 0-ról 100 km/órára és 290 km/órás végsebességre képes.

Az autó exkluzivitását az ára is alátámasztja, mivel 325-370 ezer euróért (81-92 millió forintért) vásárolható meg.