Mindenki előtt? - 9ff Porsche Turbo
A tuningautók végsebességi versenyében érdekelt TechArt a közelmúltban bejelentette, hogy végre elkészültek a megfelelő gumik, és már nem kell a 996-os GT Street S-t 340 km/h-nál leszabályozni.

A TechArt tuningautó végsebessége 360 km/óra lett, mindez azonban mit sem ér a 9ff Turbója ellen. Bár a legtöbb tuningcég már az új 997-es Porschéra gyúr átalakításaival, a 9ff még elkészítette legbrutálisabb átalakítását az elődmodellből. Az autó 372 km/h-val is képes repeszteni. A mérések előtt a TechArt Porschéról az autó gazdái lefűrészelték a jobb oldali külső tükröt, míg a 9ff eleve jobb külső tükör nélkül állt rajthoz.

Egy gyors fejszámolás, és azonnal látszik, hogy 103 métert tesz meg az autó másodpercenként. Ez nem a műszerfalról leolvasott adat, hanem a Nardo pályán műszerrel kimért érték. Ehhez pedig ugyanazt a gumit, a Conti Sport Contact 2 Vmax-ot használták.

Ha választani kellene, hogy melyik autó végsebességét teszteljem le, a 9ff-ét nem szeretném. Ránézésre ugyanis alig változtattak a széria modellen, jóval kisebb szárnyak szorítják az útra az autót, mint a TechArt esetében.

Ennek is köszönhető a magasabb végsebesség, no meg a nagyobb teljesítménynek. A gyári GT2 méretes szárnya került hátra, míg előre egyedi lökhárítót készítettek. A súlycsökkentés érdekében szénszálas műanyagból készült az első lökhárító, de ebből gyártottak új ajtókat is a Porsche számára.

Mindez kívülről láthatatlan, nem úgy, mint a sporttükör és a 19 colos felnik. Ezekre 235-ös illetve 315-ös gumikat szerelnek.

Elöl nyolc dugattyús féknyergek lassítják a 380 milliméteres kerámia féktárcsákat, hátul négydugattyús nyergek harapnak ugyanakkora tárcsákba. Az autó jobb stabilitását az átalakított futóművel érték el. Állítható magasságú és keménységű lengéscsillapítók plusz keményebb ültetőrugók ragasztják az útra a 9ff Turbót.

De nem csak a lengéscsillapítók fezsessége állítható, hanem a be- és kirugózás is. Kicserélték a stabilizátorokat is, elöl hátul, amik szintén állíthatóak, de az új lengőkarok is többféle beállítási lehetőséget nyújtanak.

Mindez azonban csak a körítés a lényeghez, az ugyani is a motortérben rejtőzik. Ahogy más hasonló átalakítások esetében is, most is inkább új motorról beszélhetünk, mint tuningról. Szinte mindent átalakítottak, valódi versenymotort létrehozva.

Új a hengerfej, erősített titán hajtókarok, sport vezérműtengelyek, új szívócsonk, egyedi turbó, teljes sportkipufogó rendszer fém katalizátor és könnyebb lendkerék is része az átalakításnak. Az már csak a jéghegy csúcsa, hogy sportlégszűrőn keresztül lélegzik a motor. Kicserélték a kuplungot is, mert az eredeti tárcsa legfeljebb füstölőnek volt alkalmazható ennél a motornál.

Az eredmény pedig elképesztő: 758 lóerő lóerő. Arról nincs adat, hogy mekkora a motor nyomatéka, de becsléseink szerint 880-950 newtonméter lehet. A 9ff Turbo gyorsulása is versenyautóhoz méltó, 3,2 másodperc alatt éri el a 100 km/h-t.

Ezzel azonban nem első a Turbók között a 9ff, mert a Roock RST 650 kisebb teljesítménye ellenére 3,1-et tud. Nem olcsó a McLaren F1-szintű 9ff Porschét birtokolni, 298 000 eurot (74,5 milió forint) kell érte fizetni.