AC Schnitzer 1-es - Nem középosztálybeli
A BMW túl van az 1-es BMW nemzetközi és hazai bemutatóján, a Párizsi Autókiállításon a nagyközönségnek is bemutatták már. Nem tétlenkedett az AC Schnitzer tuningcég sem, a kiállítással egy időben már kínálják az általuk átalakított egyeseket.

Bár minden részletében csak egy kicsit módosítottak az autó megjelenésén, az összhatás, meggyőző. A nézelődő elhiszi, hogy az eredetinél nagyobb teljesítmény lakozik a motortérben.

Elöl-hátul kiegészítették a lökhárítókat plusz spoilerekkel, amik további sportosságot kölcsönöznek az amúgy sem szerény modellnek. Oldalt az eredeti küszöbborítások helyére kerülnek a gyárival szinte azonos, csupán egy nyílás imitációval és króm dísszel fűszerezett légterelők.

A hátsó lökhárító átalakításánál ügyeltek arra, hogy a vevők általában élből kérik a látványosabb kipufogóvégeket, amelyek a Schnitzernél sportdobhoz illetve sport kipufogórendszerhez kapcsolódnak. A külső átalakítását a méretes felnik teszik tökéletessé.

Többféle kivitelben és méretben kínálnak kerekeket a modellhez, melyek között nem az újak, hanem egy korábbi érdemel figyelmet.

Sokáig ez a zárt ötküllős felni volt az AC Schnitzer meghatározó felnije, ami készült egyrészes, többrészes sima és peremes kivitelben is. Ezt szerelték már az E36-os hármasra, E-34-es ötösre is a 90-es évek közepén, most pedig újra elővették és kínálják az egyeshez is.

A csúcsváltozat 19 colos kivitelben készül és 235/35-ös abroncsokkal szerelik. Ezúttal is a Nürburgringen végezték az új sportfutómű tökéletesítését. 30 milliméterrel ülteti lejjebb a karosszériát a sportrugószett, amit lehet kemény sportgátlókkal, vagy némi komfortért a széria lengéscsillapítókkal is párosítani.

Mindkét esetben sportosabban autózhatunk, az igazi azonban a sport lengéscsillapítóval szerelt kombináció, ezzel majdnem versenyautós érzetet nyújthat a kocsi. Az utastérben karbon és alumínium kiegészítők teszik izgalmassá a légkört. Ezekből kerül a műszerfalra, a váltógombra, a pedálokra, de megújult a sportkormány is.

A motortérben is történt változás, de ez egyelőre a dízel típusokat érinti. A 118d és 120d modellek 25 illetve 30 lóerővel tudnak többet, mint korábban. Ezt a növekedést a motorelektronika átprogramozásával érték el a fejlesztők.

Az immár 193 lóerős 120d pedig teljesen más értékrendet képvisel, mint korábban. Nemrég ennyit tudott a széria háromliteres BMW dízelmotor. A benzines modellek rendelhető az AC Schnitzer által fejlesztett, gyorsabb váltást eredményező váltórudazattal, a Short-Shift-tel.