Ezúttal a CLS-en volt a sor a Mercedes modelljei közül, hogy átalakuljon a bottropi mesterek kezei között és még több örömöt okozzon sebességimádó megrendelőjének. Az új 350-es hathengereshez még készülnek a fejlesztések, de nagyobb motorok már rendelkezésre állnak.
Az 500-as teljesítményét kis átalakítás árán 30 lóerővel gyarapították. Ha komolyabb műtétet kérünk a V8-asnál, akkor kétféle 6,1 literes blokk közül választhatunk. A gyengébb 426 az erősebb, S változat 445 lóerős. Ez utóbbi blokk 635 newtonméteres nyomatéka is figyelemreméltó.
Ahhoz, hogy a 4966 köbcentis motorból 6,1 literes legyen, megnövelték a hengerek furatát, az új főtengely beszerelésével pedig a löket változott. Az átdolgozott hengerfejbe új vezérműtengelyek és szelepek, a blokkba új hajtókarok és dugattyúk kerülnek.
Ha valakinek nem tetszene a szívómotor, vagy netalán már van egy CLS 55 AMG-je, akkor a kompresszoros blokkot is módosíttathatja.
Ebben az esetben módosítják a kompresszor szíj megvezetését és kicserélik a görgőit is. A megnövekedett teljesítményhez igazodva kiegészítő olajpumpával és hozzá tartozó olajhűtővel vértezik fel az erőforrást, a hőterhelés csökkentésére.
A mechanikus feltöltővel lélegeztetett motor a doppingkúra után 530 lóerőt ad le 6300-as fordulatszámnál. Maximális nyomatéka már 3000-es főtengelyfordulatnál 775 newtonméter. Ezzel az erőcsomaggal 4,3 másodperc elegendő ahhoz, hogy a CLS 100 km/h-val haladjon. A 200-as tempó eléréshez nem kell több 13,6 másodpercnél.
Akár 310 km/h-val is utazhat a Brabus CLS vezetője, de ennél többet nem engedélyez az elektronika. A 6,1 S modell valamivel rosszabb eredményekkel bír, de gyorsulása szintén öt másodperc alatti és végsebessége is több mint 300 km/h.
Nem marad ki egyik esetben sem a számítógépes szoftverek módosítása, az átalakítások optimalizálása végett. Mindkét esetben elvégezték a megfelelő hangzás eléréséhez szükséges módosításokat is a kipufogón. Immáron egy teljesen rozsdamentes, fémkatalizátoros sportkipufogón át jut a V8-asok zenéje a külvilágba.
Kicserélték a differenciálművet is, amelynek helyét egy 40 százalékos csúszású önzáró egység vette át. Ezzel nem csak rajtoláskor, de nedves utón is uralhatóbb az autó. A biztonságos megállásról illetve az extrám autózáshoz különböző sport-fékrendszereket kínál a Brabus. Mindegyik harmonizál a gyári SBC-vel (elektrohidraulikus fékkel).
A legdurvább változatban elöl 400 milliméter átmérőjű tárcsák és 12 dugattyús féknyergek kerülnek az első tengelyhez. Hátul 360 milliméteres tárcsák és hatdugattyús nyergek kapnak helyet.
A megrendelő illetve az átalakítás mértékének megfelelően, különböző futóművek kerülhetnek a CLS alá. Alapesetben lehet csak ültetőrugót rendelni, de ez tuning motorokhoz kevés. Választható a gyári Airmatic légrugós rendszer átprogramozása is, akkor 25 milliméterrel kerül lejjebb a kasztni.
Azoknak, akik nem csak autópályán akarnak száguldozni, de esetleg egy-két kanyargósabb részen is gyorsabbak akarnak lenni. Akkor érdemes kérni a Brabus sportfutóművét, amely annak ellenére, hogy kőkemény, hagy némi kényelmet is.
Persze felnikből is sokféle van, aki csak mást szeretne, mint a gyári, azoknak jó a 17-es. A Brabus legtöbb megrendelője azonban a nagyobb méreteket kedveli, nekik már van 20 colos is, hátul 285/25-ös gumikkal.
Nem kívántak a szép vonalvezetésű „kupé” karosszériához sokat hozzátenni a mérnökök, így csak apróbb módosításokat ejtettek. Kis spoilerek kerültek az első és hátsó lökhárítókra, amelyek, amelyek nagy sebességnél tesznek jó szolgálatot, mert csökkentik a felhajtóerőt. A csomagtartóra egy akár gyárinak is hihető szárny került.
Kiegészítő lámpák kerültek a lökhárítóba és az első ajtókba is, ez utóbbiak a járdát világítják meg be- illetve kiszálláskor. Az utastérbe különféle bőrborítások és műszerfal kiegészítők rendelhetők alumíniumból, karbonból, fából. Többféle sportkormány is rendelkezésre áll, akár fa-bőr kombinációban is.
Persze nem maradhat el a váltógomb, a pedálok és a kézifékkar lecserélése sem. Az utazást DVD-váltó, játékkonzol és a fejtámlákba épített képernyők teszik még kényelmesebbé.