Versenyautót utcára - Ferrari 550 LM Edition
Az volt a cég terve, hogy olyan autót készít, ami a lehető legjobban hasonlít a Le Mans-i a GTS sorozatban győztes Ferrarira. A Car Racing Development, a Prodrive és az ES motorsport közös gyermekeként született meg az utcai autó, a Ferrari 550 Le Mans Edition, ami elsősorban a gyűjtőknek kínálnak és az egész világon elérhető lesz.

Az autó alapját az utcai motor tuningolt változata adja, úgy hogy a hengerűrtartalmát nem változtatták meg, így az továbbra is 5,5 liter. A versenyautóban hatezres, az azóta piacra dobott 575 Maranelloban 5,75 literes blokk van.

Karbonból készítettek air-boxot a motornak, így több oxigén juthat a hengerekbe és valódi sportkipufogó rendszeren távoznak a gázok a motorból. A motor átalakítása 35, a kipufogórendszeré plusz 17 lóerőt eredményezett.

Az átalakított V 12-es motor teljesítménye nem éri el a versenyváltozatét, de mindkét utcai modellnél erősebb. Az eredeti 485 lóerő helyett már 537 paripa gyorsítja a sportkocsit. A forgatónyomaték is megnőtt, most már kerek 600 newtonméter jut a főtengelyre.

Ám nem csak a motorteljesítmény megnövelése teszi izgalmasabbá az autót, hanem a súlycsökkentés is. Több mint 300 kilótól szabadították meg a tuningcég szakemberei az 550 Maranello-t, ami így is 1400 kilogramm maradt.

Ennek köszönhetően az autó rutinos vezetővel, akár 3,9 másodperc alatt elérheti a 100 km/órás sebességet. Legnagyobb sebessége pedig még a versenyváltozatnál is több, 330 km/óra. Akár versenypályára is merészkedhetnek a vevők az új fékekkel, melyeket az AP Racing szállított.

Külsőleg igen hamar fel lehet ismerni az autót, mert a versenyautóéhoz hasonló hatalmas szárny került a hátsó részre. Ezen kívül a kevlárból készített orr- és küszöbspoiler, a fekete visszapillantó tükrök, a tetőn lévő légnyílás és a 19 colos OZ felnik is árulkodóak.

Az utasteret sem hagyták érintetlenül a szakemberek, a cél ott is a versenyautós érzés volt. Kicserélték az üléseket is, immár sportosabb Alcantarával borított „fotelekben” lehet autózni, melyekbe felárért négypontos övek szorítják az utasokat. Kikerült a légzsákos kormány is, helyére egy egyszerűbb kivitelű, de hasznosabb került, ezen két kis led jelzi a váltás idejét.

Az ajtók borítását és a műszerfal több részét is kevlárral helyettesítették, ami nem csak látványos de könnyebb is. A nagyobb végsebesség miatt új kilométeróra került a műszerfalra, de extraként digitális kijelző is választható, amelyen figyelemmel lehet kísérni a motor egyéb adatait is.