Nagyon kemény - Mitsubishi Lancer Evo VIII MR FQ-400
30 éve lépett be a brit piacra a Mitsubishi, a japán gyár erre az évfordulóra készítette el legújabb Evo kreációját. Mindössze 100 darab készül majd a MR FQ-400-ra keresztelt Lancerből.

A típus a korábban bemutatott 320 lóerős változaton alapul, de több módosításon ment át. Speciális Garrett, kettős golyóscsapágyas turbófeltöltővel vértezték fel a motort, amely sokkal jobban bírja fordulatot és a terhelést. Rozsdamentes acélból készítettek új leömlőt és kipufogórendszert, amibe sportkatalizátort szereltek.

Omega gyártmányú, kovácsolt dugattyúk, HKS kovácsolt hajtókarok, és új HKS befecskendező-rendszer került a motorba, amihez az üzemanyagot nagyobb teljesítményű benzinpumpák szállítják.

Ezenfelül speciális hengerfejtömítés és gyújtógyertyák költöztek a blokkba. A csúcs azonban az új motorvezérlő-rendszer, amit a Motec szállít, miként a versenyautókhoz is.

A 2,0 literes turbómotorból az átalakításoknak köszönhetően 405 lóerőt, illetve 481 newtonméter nyomatékot sikerült kisajtolni. A teljesítmény 240 milliméter átmérőjű, Alcon versenykuplungon keresztül jut az elektronikusan vezérelt hajtásrendszerhez.

Első olvasatra nem tűnik annyira brutálisnak az autó teljesítménye, ám ha az autó gyorsulását is látjuk, akkor már más a helyzet. Száraz úton 3,5 másodperc alatt katapultálja utasait 100 km/h-ig az MR 400, amivel olyan autókat is elver, mint a Porsche Carrera GT vagy a Pagani Zonda. Az MR 400 jó gyorsulása ellenére végsebességben sem rossz, hiszen akár 280-nal is lehet száguldani.

Élményszámba megy minden intenzívebb fékezés az autóval, erről 343 milliméteres féktárcsák és hatdugattyús féknyergek gondoskodnak, amikhez a fékbetétet a Ferodo szállítja.

Külsőleg minimálisan ugyan, de változtattak az autón. A nagyobb kanyarsebesség érdekében előre kevlárból készítettek egy plusz spoilert. Hátul a tetőre kerültek kiegészítők, amik a szárnyra érkező levegő áramlását „szabályozzák”. Ezenkívül sport tükrök és fekete színű könnyűfém felnik teszik egyedivé az autót.

Az utastérbe Momo sportormány és Recaro ülések kerültek, az egyediséget pedig a sebességváltókar mellet elhelyezett kis tábla bizonyítja. A légkondicionáló és az elektromos felszerelések szériában benne vannak az autóban, amely 16,6 millió forintnak megfelelő fontba kerül Nagy-Britanniában.