Új vezérlőelektronikát kapott a motor és új sportkipufogón keresztül zenél az átalakítás után a V6-os blokk. Az optimalizálásnak hála 29 lóerővel gazdagodott az eredeti 231 lovas ménes. Lehet, hogy az eredeti futómű is megbirkózott volna a teljesítménytöbblettel, de az új keményebb hangolású könnyedén megteszi ezt.
Ebben segítségére vannak a 19 colos felnik is, amelyekre 255/35-ös abroncsokat szereltek. Kicserélték az első fékeket is, a kiállított modellen 330 milliméteres féktárcsák kaptak szerepet.
Nem fogták vissza magukat a szakemberek a külsővel kapcsolatban. Egyedi sportos lökhárítókkal tették látványossá az X-Type-ot. Elöl hatalmas légbeömlőjéről, hátul pedig a kis diffúzorról lehet felismerni az autót.
Ezen kívül egyedi küszöbbel, hátsó spoilerrel és új hűtőmaszkkal is gazdagodott az autó. Belül a kocsi színéhez hasonló bőrborítással, carbon betétekkel és Recaro versenyülésekkel találkozhatunk. A szórakozásról 1200 wattos hí-fi, kihajtható képernyő, TV tuner és DVD lejátszó gondoskodik.