Tavaly márciusban mutatta be a Ford a Mustang Shelby Cobra tanulmányautót. Ennek az akkor még „csak” 450 lóerős motorja kerül majd a mostani autóba is, amit egyelőre ugyan tanulmányautó, de szinte teljesen megegyezik a sorozatgyártásúval.
Az 5,4 literes V8-as blokk a tervezők szerint nem a megadott 450, hanem közel 500 lóerővel büszkélkedhet, amit kompresszor és vízhűtéses töltőlevegő-hűtő alkalmazásával értek el. A megfelelő gumimennyiség aszfaltba égetésén 610 newtonméter nyomaték munkálkodik.
Azért csak 500 lóerőt tud a motor, hogy alatta maradjanak az ugyanezzel a motorral készülő GT 558 lóerős teljesítményének. A Shelby Mustanghoz egyedi alumínium hengerfejet, új vezérműtengelyeket, az erőátvitelben hatsebességes manuális sebességváltót alkalmaznak.
Nemcsak a motort, hanem a futóművet is átdolgozták a szakemberek. Ezen a téren elsősorban a Ford Racing embereinek köszönhető a javulás, akik a Mustang FR500C versenyautónál szerzett tapasztalataikat ültették át, az „utcai” autóba.
A gyártó véleménye szerint az autó irányíthatósága precíz, a stabilitása kitűnő. Ha mindehhez hozzávesszük az 450 lóerős V8-as motort: rossz vége nem lehet a történetnek.
Elöl 355 milliméteres, hátul 330 milliméteres lyuggatott, belső hűtésű tárcsák lassítják a Shelby Mustangot, négy- illetve kétdugattyús féknyergekkel, a rendszert a Brembo szállítja.
A fékek 9,5×19 colos felnik mögött bújnak meg, amiken 255/45R19-es abroncsok várnak bevetésre. Ezeken kívül is van mit nézni a GT500-ason, mivel az egyedi ruhát kapott a tervezőktől, a leginkább a Mustang GT-R koncepcióautóéra hasonlít.
Átalakították a hűtőmaszkot, nagyobbak lettek a levegőnyílások és a lökhárítóba kerültek a ködlámpák. A motorháztetőn a versenyautókéhoz hasonló nyílást vágtak, ami kiszippantja a hőt a hűtőktől.
Az új lökhárító alatt kis spoiler javítja az első tengely stabilitását, hátul diffúzor és egy kisebb szárny munkálkodik ugyanezen. Az autó azonosítását az is segíti, hogy vadló helyett egy kobra díszeleg a hűtőrácson. Belül klasszikus megjelenésű, az autó színével harmonizáló sportülések és szintén retro jellegű kormány található.Mindezt pedig 40000 dollárért (7,4 millió forint) kapják meg az amerikaiak.
Hallgassa meg, hogyan rajtol a Ford Mustang Shelby Cobra GT500