[bekkep]Alapként a Volvo Duett alváza szolgált, erre építették a motort, váltót. Az utasteret egy 1923-ban gyártott Ford T-modell formájára alakították ki, főként üvegszálas műanyag és alumínium lemezek felhasználásával.
Erőforrásként a Chevrolet 7.5 literes, duplakarburátoros V8-asa szolgál, ami 550 lovat kínál a szán vezetőjének.
Háromsebességes Chevrolet TH 305-es automatikus sebességváltója továbbítja a hatalmas teljesítményt egy Volvo 240-esből származó hátsó differenciálmű felé. A szán fékrendszere is ebből a modellből származik, bár ezt is alaposan átalakították, hogy alkalmas legyen a szán lassítására is.
A hajtás többi elemét különböző motoros-szánokból építették át a havon járó szörnyetegre, amely akár 200 km/órás csúcssebességre is képes. Összesen három és fél hónap kellett az extrém hójáró elkészítésére.