A Kovács család kombija
Napjainkban egyre több cég lát fantáziát abban, hogy amúgy is meglévő cégautó flottáját hirdetési felületként is használja. A figyelemfelkeltéshez ugyanis minden rendelkezésre álló felületet be lehet vetni. A cégnél tartott autók pedig – relatíve kis költségvetéssel – mozgó hirdetési felületté alakíthatók.
A cégek többsége általában beéri az amúgy is hétköznapi autók felmatricázásával. Akadnak azonban olyan vállalkozások, akik már az autó kiválasztásánál is szem előtt tartják, hogy az adott típus mennyire figyelemfelkeltő.
A 90-es évek elején, amikor fű-fa-virág cégautóval járt, egyre másra terjedtek a Kovács János Bt. feliratú cégautók. Egy Astrán a parányi felirat nem hozott döbbenetes sikert. Ennél jóval hatásosabb tetőtől talpig matricába burkolni az autót, de ezen se segít, ha az alapautó valamilyen tucat típus, ráadásul nem is a legfrissebb darab.
Lényeg az autóválasztás
Ha a cég komolyan gondolja, hogy az autóival is reklámozni szeretne, és a vállalat filozófiáját az autóparkban is meg kívánja testesíteni, mindenképpen valamilyen új és feltűnő típust kell kiszemelni.
A közelmúltban az egyik biztosítótársaság vásárolt SEAT Alteákat, melyek már önmagukban is igen divatosak, és egyelőre feltűnőek. A hatás fokozása érdekében persze az egész autót sejtelmes kékre matricázták, így valóban mindenki felfigyel az Aegon autóira. A dohányipari óriás, a Philip Morris is néhány hónapja cserélte le a vezetők autóit, méghozzá nem is akármilyenekre. A menedzsment ezentúl XC 90-es Volvókkal jár, melyekre a cég oroszlános logóját matricázták. Itt nem is a dekoráción van a hangsúly, sokkal inkább az autók típusával akarják fokozni a hatást.
Azok a cégek tudják igazán kihasználni autóreklám értékét, akik a fiatalokat célozzák meg, hiszen ők fogékonyabbak az érdekesebb autókra, és a kreatívabb dekorációkra is. Így ezeknek a cégeknek érdemesebb már az autóikat is úgy megválasztani, hogy azok is fiatalosak, modernek, és feltűnőek legyenek. Legutóbb a Túró Rudit gyártó Friesland Hungária Rt. vásárolt 32 darab Minit, melyek a cég szerint már önmagukban is elég dögösek. Felmatricázva pedig egyediségüknél fogva rendkívül hatásos reklámhordozók. És még az autókat használó dolgozók is elégedettek, hiszen a Minik nemcsak mutatósak, de vezetési élményük is remek.
Feltűnő kisautók
Az autóreklámok terén két konkurens energiaital-gyártó képviseli a csúcsot, hiszen ők mindent bevetnek a hatásos megjelenés érdekében. A Red Bullnál a Minire és a Volkswagen Beetle esett a választás. Erre a két típusra még matricák nélkül is odafigyelnek, de persze ez még nem elég, hiszen a teljes matricázáson túl spéci dekorációval is fokozták az autó reklámértékét. A hatalmas energiaitalos műanyag hordó kétségkívül telitalálat. Aki ezt nem veszi észre, az valószínűleg vak.
Persze a konkurens Bomba sem szeretne lemaradni, ők szintén a Volkswagen Beetle-re szavaztak, de smart roadsterekkel, és smart fortwo-kkal is jelen vannak az utakon. A feltűnő sárga szín ebben az esetben is meghatározó jelentőségű. A komolyabb rendezvényekre mindkét gyártó igazi különlegességet is tartogat, a Red Bull egy feldíszített katonai géppel szokott parádézni. A Bomba pedig egy keleti szörnyet, egy felspécizett Roburt szokott felvonultatni.
smartból van a legtöbb
Eredeti funkciójában nálunk nem annyira gyakori a smart, mint reklámhordozóként vagy hasznos feladatot betöltő mindenesként. Brabus-tuning és kindertojás-ajándék mellett rendőrautó, sőt még kukáskocsi is készül a smartból. A smartokat már a német és az olasz rendőrség is sikerrel használja, valamint tűzoltó és mentőcsapatok szolgálatába is állítottak már a pirinyó autóból. A Lufthansa a repülőtéri forgalomirányításban veszi hasznát a smartoknak. Rendőrautóból történetesen Budapesten is fut egy: a II. kerületi kapitányság a vár szűkös utcáiban évek óta használ egy járőrautót.
Az Uniqa Biztosító nem valódi szolgálati autóként tartja fenn smart-flottáját, hanem egyfajta ösztönző erőként. Az öt darab smart fortwo használati joga minden hónapban a legjobban teljesítő értékesítőket illeti. Az értékesítőknek tetszik az autó, mert könnyű vezetni, egyszerű használni a nagyvárosi forgatagban, az Uniqának pedig reklámfelületként a feltűnő autó. Idén fel is frissítik a smart-flottát: fortwo kabriókra és roadsterekre cserélik az öt autót.
A legtöbb smartja a Fox Autorent-nek van, az első 10 autóra még 2002 tavaszán tettek szert, amikor az új autó megjelent hazánkban. Azt mondják, nyugati mintára kezdték el használni bérautóként a kétszemélyes autót. A külföldről érkezők azért szeretik, mert aránylag olcsó, légkondis és automata váltós. Ma már 50 smartja van a Fox Autorent-nek, köztük néhány forfourral és egy roadsterrel. A pici élményautó nyáron folyamatosan ki volt adva. Mivel a smartra bérautóként egyre komolyabb az igény, jövőre külön üzletágat hoznak létre smart rent néven.