Szerintük jelenleg az autósok közel fele rendszeresen nem tartja be az autópályán az előírt sebességhatárt, sőt elméletük szerint a korlátozás feloldása után nagyobb fegyelmet tanúsítanának a közlekedők az egyéb korlátozásokkal szemben is.
A halálos kimenetelű balesetek fényében biztonságos helyszínnek számít az autópálya Magyarországon, az összes közúti baleset 4 százaléka történik ilyen útszakaszon. Utóbbi szám a jóval fejlettebb gyorsforgalmi úthálózattal rendelkező Németországban is csak 7 százalék, annak ellenére, hogy ott nincs általános sebességkorlátozás.
Jelenleg Ausztriában is él egy kezdeményezés, ott a 130-as korlátozást 160-ra szeretnék felemelni. Egy kísérleti útszakaszon májustól kezdik gyűjteni a sebességhatár emelésével összefüggő információkat.
Itthon az NSL jelenleg saját népszerűsítésére törekszik, de hamarosan aláírásgyűjtésbe kezdenek, és elegendő támogatással a KRESZ módosítását kérvényezik majd.