A 3,6 literes boxermotort egyedi készítésű turbókkal látták el a cég szakemberei, amikből speciális töltőlevegő-hűtőkön át jut a motorba az oxigén. Persze ez csak a jéghegy csúcsa, van itt még Ram-Air levegőgyűjtő doboz a szívósor előtt, átalakított hengerfej új szelepekkel és befecskendező rendszerrel, kovácsolt könnyűfém dugattyúk, állítható üzemanyagpumpa is. A blokkba kovácsoltvas, vagy titánból készült hajtókarok kerülhetnek, utóbbit használják a Forma-1-es versenyautóknál is.
Alaphelyzetben 2,2 baros nyomásra sűrítik a levegőt a turbók, de ha tövig tapossák a pedált a rendszer rövid ideig 2,3 bar fölé is engedi a töltést. A motort programozható motorvezérlő elektronika irányítja, akár a versenyautóknál, ennek ellenére az erőforrások teljesítik az Euro 4-es normákat is. Ha valaki kifejezetten versenypályán szeretné használni szerzeményét, akkor kérhet teljesen nyitott kipufogót is, ám akkor a műszakitól elbúcsúzhat.
Kétféle motorral rendelhető az SPR1-es, közülük a gyengébb, T70-es kódjelű motor teljesítménye is 700 lóerő. Az erőforrás maximális forgatónyomatéka itt 810 newtonméter, ezzel a Porsche 3,2 másodperc alatt eléri a százas tempót. Az autó végsebessége ekkor 364 km/óra.
Aki ennél is többre vágyik, annak is van megoldás, a T80. Ez a motor 8200-as percenkénti fordulatszámnál 802 lóerőt tud, 4400-nál pedig 880 newtonméteres nyomatékot szabadít a főtengelyre. Kihasználva a rajtautomatika segítségét, a vezető ezzel a kocsival 3 másodperc alatt teljesítheti a százas sprintet. 200-ig 8,6, 300-ig 18,9 másodpercig tart a száguldás. Ám ilyenkor még messze a vége, ebben a változatban az autó csúcssebessége meghaladja a 380 km/órát.
Ehhez az irdatlan teljesítményhez a hajtást is módosítani kellett, az új
mellé 1200 newtonméter nyomatékot is elviselő kuplung került. Ebben a helyzetben az eredeti fékek csak játékszernek tűnnek, ezért előre 380×34, hátra 330×28 milliméteres féktárcsákat, valamint nyolc illetve négydugattyús féknyergeket szereltek. Ha ez sem elég, lehet rendelni 385, illetve 340 milliméteres kerámia féktárcsákat is.
Nem hiányoznak a látványos 20 colos felnik, amiken elöl 255/30, hátul 345/25-ös gumik vannak, ezek azonban közel sem elegek ahhoz, hogy stabilan tartsák az SPR1-est. Ehhez állítható sportfutóművet alkalmaz a Sportec, ennél az utastérből változtatható a csillapítók keménysége. Plusz pénzért az aktív futómű beszerelését is megoldják a svájciak.
Az alap átalakítás mellett Clubsport és Highspeed kivitelben rendelhetők az autók, így vagy versenypályán, vagy autópályán hozható ki a maximum a Porschéból. A mérnökök kiszélesítették a sárvédőket, hogy a szélesebb kerekek is kényelmesen elférjenek, és kilyuggatták a karosszériát, hogy az utólag beépített hűtők több levegőhöz jussanak. Amiről könnyen felismerhető a kocsi, az a motortérre szerelt szárny. Ennek beállításával a pilóta választhatja meg a leszorítóerő nagyságát.
Karbon-kevlár ötvözetből gyártják az új karosszériaelemeket a Clubsport kivitelben, az ajtókat, a motor- és csomagtérfedelet is karbonra cserélik, és a futómű bekötéseit is megerősítik. A Highspeed kivitelben karbonnal simára burkolják a Porsche alját, de a száguldáshoz igazítják a kerékjáratokat és a tükröket is.
Teljes bőr, illetve alcantara borítással készül az SPR1-es, viszont a Clubsport verziónál a spártaiság a jellemző. Versenyülések, hatpontos biztonsági övek valamint bukócső kerül az utastérbe. Ezen túl, bizonyos műanyag elemeket is karbonra cserélnek le, így többek közt az ajtók teljes belső borítását, amivel igazán versenyautóssá válik a hangulat.