A TechArt teljesítménycsomag sportlégszűrőt, újraprogramozott motorvezérlő elektronikát rejt, aminek beszerelését már nem csak a tuningcég műhelyében, de már jó néhány Porsche márkakereskedésben is elvégzik. Az eredmény 15 egységgel nagyobb, azaz 310 lóerős teljesítmény.
Mindez a menetdinamikában is érezteti hatását, hiszen 0-ról 100 km/óráig gyorsítva fél másodperccel jobb 4,9 másodperces eredményt produkál az autó. A TechArt Cayman végsebessége 280 km/óra, ami öttel több, mint a gyári változaté.
A teljesítménycsomag kiegészíthető még sportkipufogóval is, ami a gyári kipufogóra szerelt krómozott végektől, a teljes sport-kipufogórendszerig terjed. Utóbbiban a leömlőket és a katalizátorokat is sportosabb hangolásúra cserélik, amik újabb lóerőket eredményeznek.
Persze nem maradt el az új bemutató autó felruházása sem. Az eredeti lökhárítóhoz csatlakozó spoiler került előre, oldalra küszöböket, hátra kis szárnyat szereltek. 17, 18, 19 sőt, akár 20 colos felnik is választhatóak a Caymanhoz, utóbbiakat elöl 235/30, illetve hátul 305/25-ös gumikkal is ellátják. Ezek azonban talán jobban illenek a szélesített karosszériájú TechArt Wide Body Kit-hez.
A Porsche aktív futóművét új sportrugókkal párosítva 30 milliméterrel kerülhet közelebb az úthoz a Cayman, de a változtatható keménységű lengéscsillapítók helyett is választhatnak a megrendelők Bilstein sport gátlókat is.