Természetesen a nagyobb erő miatt nem maradtak érintetlenül a hajtáslánc további elemei sem. Átdolgozták, megerősítették a sebességváltót és a féltengelyeket is masszívabbra cserélték.
Hogy a száguldó család továbbra is biztonságban legyen, a fékeket is a hozzáigazították a megnövekedett igénybevételhez. Elöl 308, míg hátul 264 milliméteres féktárcsákat építettek be, felületükre a jobb hőleadás érdekében hosszanti vájatokat martak.
A felfüggesztést is módosították, nagyjából 30 milliméterrel kerül közelebb az autó hasa az aszfalthoz, amely így könnyebben uralható nagy sebesség mellett is. Gondoltak a tervezők a gyalogosokra is, őket a kipufogó karakteres hangjával kápráztathatja el a Merifast.
Külsőleg is csinosodott a Meriva, oldalról az ST4 névre keresztelt 18 colos, ötküllős, kétszínű könnyűfém felni dominál, amit más Opel típusokhoz is kínál a Steinmetz. Gumiabroncsok közül a Continental és a Michelin termékeit ajánlja ehhez a felnihez a gyártó.
Az elöl és a tetőn található új spoilerek növelik a leszorítóerőt, míg a jellegzetes hűtőrács és a méhsejtmintás betétek csak optikailag teszik jobbá az autót.
Számos sportos kiegészítő kapott helyet az utastérben, főként az alumínium betétekkel bántak bőkezűen a tervezők. A váltógomb, a kézifékkar, a pedálok és a tanksapka fedele készül aluból, de a lábtérbe is jutott belőle. Ezen felül sportkormány és sportülések is kerültek a megvadított Merivába.