25 milláért már meg lehet csípni egy jó Ferrari 360 Modenát, persze használtan, de még nem leszutykosodva. Garantáltan lenyűgöző a hatás, a csajok tapadnak, a palik a pokolba kívánnak majd.
Sajnos legtöbbünknek a kecója sem ér ennyit, és a Ferrariban lakni sem lehet. Állítólag a Modena még a mindennapi budapesti közlekedésre sem alkalmas igazán, úgyhogy kell legalább egy Trabant is mellé, aminek legfőbb előnye, hogy olcsóbb, mint egy olajcsere az álomautónkban. A Ferrariról mondjunk le egyelőre.
Jóval gazdaságosabb, ha beseftelünk egy kicsit használt Nissan 350Z-t, ha szerencsénk van, megáll 6 gombócból, és talán a szervizdíjakat is ki tudjuk izzadni, ha nagyon akarjuk. A fogyasztás kijön 20 literből, a futómű lehetővé teszi a mindennapi használatot is. Közelebb áll a valósághoz, mégsem elérhető igazán.
Más megoldás kell!
A legjobb megoldás, ha az álomautót van kitől kölcsönkérni. Egy tehetős barát vagy rokon aranyat ér, főleg, ha pénzét általunk áhított sportautókban tárolja. Ha nem tudunk előhúzni senkit sem, akkor marad a végső megoldás. Nagyon sok pénzt adunk néhány perc autózásért, megvalósítva egy lehetetlennek tűnő gyerekkori álmot.
Sajnos nem születtünk a legjobb helyre, ha ilyen terveink vannak, a hazai lehetőségek meglehetősen szűkösek. A Hungaroringen egyéni szinten nincs lehetőség sportautók kipróbálására, csak a nyílt napokon saját autónkat terelgethetjük a kanyarokban. A legtöbb, amit fel tudnak ajánlani, egy élményszerző autózás a jobb oldalon, egy BMW versenyautóval. Egy kör ára 9000, háromé 21 ezer forint.
A meglepkék.hu oldalon találtunk viszont lehetőséget Lamborghini Gallardo és Ferrari 360 Spider vezetésre, egy napra 284 ezerért, egy hétvégére 630 ezerért. Kiderült, hogy sajnos ez a lehetőség sem nekünk szól, az autókat Ausztriában lehet megkaparintani, és kb. 2 hónap a várakozási idő. Kauciónak kell egy saját autó, vagy 4000 euró, ami az álom kategóriába még belefér.
Fellegvárak
Az autózás fellegvárának Európában Németország és Anglia számít, elég csak a Nürburgring vagy a silverstone-i versenypálya honlapján körbenézni. Mindkét helyen valóságos autós mekka fogadja a technikára fogékonyakat. Pénztárcától függően lehet autót bérelni, különböző túrákon részt venni, vagy egy versenyző mellé egy 507 lóerős M5-ös BMW-be beülni.
A honlapok tanúsága szerint Anglia az igazán menő hely. A silverstone-i pályán szinte mindent ki lehet próbálni, ha van elég pénz és teljesítünk néhány feltételt. A minimum 3 éves jogosítvány megléte teljesen érthető kritérium, viszont a magasság és súlykorlátozás már meredekebb dolog.
158 és 188 centiméteres magasság között kell lennünk ahhoz, hogy beülhessünk a vasakba, testsúlyunk pedig nem nyomhat többet 84 kilónál. A szerkesztőségből a 3 körülöttem ülő kolléga egyike sem teljesíti a kritériumokat. Nem tudjuk, mennyire veszik szigorúan, de fel vagyunk háborodva!
Nagyjából 100 brit font (40e Ft) körüli összegről indulnak az árak, ha mi akarjuk tekerni a volánt. Ennyiért mehetünk 3 karikát egy 911 Carrerával vagy egy 355-ös Ferrrarival, de ez még csak a kezdet. Nyomhatjuk a gázt együléses formaautóban is, de lehet ralizni, és quadozni is. Egy 10 órás vegyes kalandtúra már 240 ezer forint körül fáj, de ebben aztán minden benne van, sőt, még annál több is. Nap végére garantált a fejfájás, és a veszélyesen megemelkedett adrenalinszint.
Nem Silversone-ban, de szintén Angliában ennél messzebbre is elmehetünk, igaz, több mint kétszer ennyiért. Ezért nem kevesebbet kapunk, mint egy 2 napos Forma-1-es versenyautó vezetési lehetőséget, egy nap szállással, némi élelemmel és máris Senna vagy Schumacher nyomdokaiba léphetünk.
A tévhitek eloszlatása végett, jobb előre tudni, hogy egyik esetben sem őrült száguldozásról van szó – kivétel a bérlés -, az eligazítások és az elméleti tréningek a legtöbb esetben több ideig tartanak, mint maga a kormányfejés. Így próbálják kordában tartani az önjelölt autóversenyzőket.
Egyszer kell!
Nem olcsó mulatság több százezret kidobni néhány óráért, de ha egy 70 milliós sportautó árával hasonlítjuk össze, vagy arra gondolunk, hogy egy régi Forma-1-es versenyautót is vezethetünk, mindjárt más megvilágításba kerül az árkérdés. Aki megteheti, az mindenképpen fizesse be magát egy angol vagy német kurzusra. A profizmus és az életre szóló élmény garantált!