A magyar ágyúgolyók akcióban
Reggel hatkor csörgött a békéscsabai szálláson az ébresztő telefon, amit nem kértünk. Mikor ezt fél álomban közöltük, a válasz sem maradt el: „Mindenki kért!”. Apró figyelmesség vagy szívatás a szervezőktől? Aki reggel 5-ig ropta a helyi dizsiben, annak biztos jót tett a korai ébredés.

A megbeszélésen csupa félkomás arc tántorgott fel-alá, gondoltam ma a tegnapinál is nagyobb pusztítást visznek majd véghez az utakon. Mi egyből felébredtünk, amint a mutatóujjam a start gombhoz ért, és felmorajlott a 6 hengeres BMW motor.

Repülő Porsche, üldöző rendőrök

Első állomásunkon nyomtunk egy kerékcserét időre – ment már jobban is -, és megtekintettük azt a Porsche Boxstert, ami pont előttünk dobbantott el egy útfelmarás utáni javításon. Utána Máriapócsnak vettük az irányt. Némi helyi segítséggel gyorsan megtaláltuk a rallycross pályát, ahol egy 850 méter hosszú szakaszon rögtönöztünk egy király gokartversenyt.

Itt találkoztunk a helyi rendfenntartó erővel. Ő állítólag egy résztvevőre várt, aki elmulasztott megállni a rendőri ellenőrzésen, majd utána lerázta a nyomába eredő motoros rendőröket is. Hogy ez hogyan sikerült neki, az rejtély.

Innen egy koordináta alapján Miskolcnak indultunk, bár vadi új Garmin navink csak egy frissítés után vált képessé ezen információ feldolgozására. Frissítettünk, majd a leggyorsabb útvonalat választva egy olyan útra tévedtünk, amin több lyuk volt, mint ép felület, így maximum 40-el tudtunk haladni, hogy ne üssük ki az M-es futóművet a kocsi alól. Minket is elkapott a vihar, de a jégesőről szerencsére csak a rádióból értesültünk.

BMW M1?

Jártunk a Heves megyei Balatonon is, ahol egy furmányos kérdéseket tartalmazó KRESZ teszt után Esztergom jött ki megoldásként a rejtvényből, így nem tudtunk másfelé indulni. Persze az Eger környéki kanyargós utakat választottam, hülye lettem volna egyből rámenni a hármasra.

A 3 literes BMW motor megjelenésekor mondták azt sokan, hogy szinte nem érdemes megvenni az M3-ast, mert annyira jó a 330i. Valami ilyesmit érzek a 130i-ben is. 6,1 másodperc alatt rajtol 100-ra és akár a 250-et is eléri.

A motor folyamatos pörgetést igényel, amit bőséges erővel, és gyönyörű hanggal hálál meg. Ugyan alaphelyzetben az DTC minden gyorsabb kanyarban befékez, sőt az alulkormányzottság is meglepően erős, mégis igazi sportkocsinak érezni belülről. A futómű megfelelő útviszonyok között nem hozható ki a sodrából, pontosan azt csinálja, amit egy sportfutóműnek tennie kell. Ennek örömére még a Lepencére vezető utat is meghajtottam.

Esztergomban csak egy bugyuta kártyavárat kellett építeni és végre elindulhattunk Sopron felé. Kb 50 kilométerre járunk a céltól, ma lenyomtunk közel 800 kilométert. Alig sikerült 13 alá szorítani az átlagot. Már most látszik, hogy elszámoltam otthon a benzinkeretet. Mindegy, este még kiderítjük, mi az igazság a rendőrös sztoriból.