Elektromos autó, 1091 lóerővel
Elektromos autó, 1091 lóerővel
Fotó megosztása:
Akár 460 km/órás sebességgel is száguldhatna az R-Zero
Akár 460 km/órás sebességgel is száguldhatna az R-Zero
Fotó megosztása:
Az egész autón végigfutó alagúton keresztül jut a hűtőlevegő a melegre érzékeny helyekre
Az egész autón végigfutó alagúton keresztül jut a hűtőlevegő a melegre érzékeny helyekre
Fotó megosztása:
Minden kerékbe jut egy villanymotor, amelyek együttesen 1091 lóerős teljesítményt nyújtanak
Minden kerékbe jut egy villanymotor, amelyek együttesen 1091 lóerős teljesítményt nyújtanak
Fotó megosztása:
Elektromos autókról elsőre otromba, nehezen használható, lassan vánszorgó autó juthat az ember eszébe. Ennek az előítéletnek vet véget a legújabb Audi tanulmányautó, az R-Zero
A terv szerint az 1091 lóerős teljesítményt a négy kerékagyba integrált villamos motorokkal érnék el. Ezeket fejlett, a hátsó tengely előtt helyet foglaló nagyteljesítményű lítium-ion akkumulátorok sora táplálja majd, 800 voltos feszültséggel.
Maximálisan kihasználták az elektromos hajtás miatti plusz helyeket, így az autó elején óriási légbeömlő nyeli el a hűtőlevegőt, majd a sportkocsi teljes hosszán végigfutó alagúton keresztül jut a fékek, illetve a hűtést igénylő elektromos berendezésekhez.
Gyorsulása is igen meggyőző, a villanymotorok 3 másodpercen belüli idő alatt gyorsítják a nem éppen könnyű, 2,2 tonnás autót 100 km/órás sebességig. Tervek szerint a száguldást egészen 460-as tempóig lehet majd fokozni.