Harc a legnagyobbakkal
Ismét van kompresszoros csúcsmodell a Jaguar XK-ból. A nemes kupé és nyitott tetős változata 416 vagy 420 lóerőt teljesít, az eltérést a kétféle szabvány szerinti mérés adja. Európában a 416 lóerős adat a mérvadó.

Ezt a rengeteg lóerőt egy 4,2 literes nyolchengeres produkálja, amelyet mechanikus feltöltő doppingol. A maximális nyomaték is öblös: 560 Nm, mint az előző Porsche 911 Turbón. A végsebességet a jól nevelt elektronikus korlátozás 250 km/órában szabja meg, mint általában.

Belül R emblémák jelzik a sportmodellt a belső térben a sebességmérő számlapján, a fejtámlákon, a kormánykeréken és a fokozatválasztó karon. Kívül a hűtőnyílás előtti rácsról és az új lökhárítókról azonosíthatjuk a kompresszoros modellt.

Az alumínium karosszériának köszönhetően a kupé és a kabrió is jóval könnyebb a hasonló teljesítményű és presztízsű luxusautóknál. Előbbi 1665, utóbbi 1715 kilós. Alaphelyzetben 19 colos könyűfém felnik járnak az autóra, de a gyár 20 colost is kínál, ami alatt jól elférnek a 355 mm átmérőjű első féktárcsák.

A brit gran turismo csak hátsókerék-hajtással és hatfokozatú automata váltóval készül, a fokozatokat a kormányról is kapcsolhatjuk. Az XKR a luxuskupék és kabriók között olyan konkurensekkel veszi fel a versenyt, mint a BMW 650i kupé és a 650Ci kabrió, illetve a Mercedes-Benz SL 500.