Brabus SL - A világ legerősebb roadstere
Már három éve annak, hogy a Brabus felpiszkálta a Mercedes SL-t. Azóta kissé eljárt az idő a 6,3 literes V12-es felett, ami szolid 640 lóerővel büszkélkedett.

Tavaly szeptemberben átdolgozták a Rocket számára az 5,5 literes, duplaturbós motort, amivel aztán sikerült is 362,4 km/órával száguldani. Innen aztán semmi akadálya nem volt annak, hogy az SL-be is beépítsék az erőgépet.

Az átalakítás után már 6,3 liter hengerűrtartalmú, 12 hengeres, duplaturbós erőforrás teljesítménye 730 lóerő, mindemellé 1320 newtonméteres nyomaték társul. Ezt azonban nem lehet szabadon a váltóra ereszteni, ezért elektronikus úton 1100 newtonméterben maximálták. Az erőt átalakított ötsebességes automata váltó juttatja az önzáró differenciálműhöz. Ezzel a teljesítménnyel jelenleg a Brabusé a világ legerősebb roadstere.

Mindössze négy másodpercig tart, amíg a BRABUS SV12 S Biturbo nulláról százra katapultálja utasait. Álló helyből a 200-as jelzésig 10,9 másodperc alatt ér el a km/óra mutatója. Míg elődjét a gumik miatt 310 km/óránál megállított az elektronika, 2006-ban a bottropi SL-t 350-ig engedi a nagy testvér.

Nem csak a motor az új, hanem a belső és az aerodinamikai kiegészítők is. 360-ig kalibrált műszerfal, fűthető bőr sportkormány váltókarokkal, különleges bőrrel bevont ülések és karbon kiegészítők teszik izgalmasabbá a tehetősek számára az SL-t.

Egyedi lökhárítók, LED-es küszöbspoiler és új felnik kerültek az SL-re. A méret nem változott, továbbra is 20 colos felniket ajánl a német cég, amikre 255/30-as első és 305/25-ös hátsó abroncsokat szerelnek. Az elektronikus vezérlésű futómű átprogramozásával 15 milliméterrel engedték alacsonyabbra a karosszériát.

Ezúttal sem maradhattak a széria fékek, helyükre a Brabus különleges elemei kerültek. Elöl 375 milliméteres féktárcsák és 12 dugattyús féknyergek, hátul 355 mm-s tárcsák és hatdugattyús szerepelnek.