Tirpák minden autós!
Tegye fel a kezét, az is, aki még életében sosem töprengett el azon, hogy vajon a rendőrök miért nem állítják meg a tizenötmillió forint feletti járműveket, még akkor sem, ha történetesen az orruk előtt hágják át brutális módon a közlekedési szabályokat. Ezzel ellentétben a szerencsétlen átlagember a zebrától 4,8 méterre parkolva, ha rajtakapják, biztos lehet benne, hogy a helyszínen haladéktalanul tarkón lövik. Megnyugtató, hogy ilyen hősök ügyelnek ránk.

Sajnos azonban az igazán agresszív vezetőktől semmi nem védi meg a gyanútlan autóst. Láttunk már olyan esetet is, amikor a hoppon maradt, pofátlankodni próbáló Jaguár sofőrje a lámpánál álló, nem kellően alázatos jármű mellé érve kipattant kocsijából, majd feltépve a másik autó ajtaját, ütlegeléssel vett elégtételt a sérelmen. Elegáns. Kicsit sajnáltuk, hogy a nyitott ajtókkal álló XKR-be nem ugrott be valaki, legalább arra a kis időre, míg leér a folyópartra, hogy ott belökje azt a vízbe.

Ne legyenek különösebb illúzióink az egyenruhásokkal kapcsolatban, hiszen ők is képesek egetverő arcátlanságokra is. A neten se szeri, se száma az olyan fotóknak, amelyeken a mozgássérülteknek fenntartott helyen parkolnak rendőrautóval, de a Thökölyn járva naponta látni a büfé előtt az úttesten álló, vadul vészvillogó rendőrautót is. Szép példa.

Dobozos kisáruszállítók a prosztódobogón

Ők, akik modern, meglehetősen erős turbódízelekkel szaggatják az aszfaltot, nem nézve sem istent, sem embert. Mindig sietnek, észvesztő tempóban, rendesen pörgetve a céges vasat. A sebességkorlátozásokkal nem sokat törődnek, a tapasztalatlan vagy csak nem kellően határozott autósokat azonnal eltapossák, de ha nem jön be a pimasz furakodás, bevágás, akkor azért a városi dzsungelben megszerzett rutinjuknak hála a baleseteket könnyedén képesek elkerülni. Így nálunk csak a lista középmezőnyében jutott nekik hely.

Szerkesztőségünk egyik végéből hallani olyan hangokat is, akik szerint a több évtizedes, külföldön kiselejtezett mentőautónak látszó tárgyak által nyújtott előnyökkel is gyakran visszaélnek. Itt természetesen nem a tényleg siető, valódi mentősökről beszélünk.

A hangok tulajdonosa szerint a magánmentősök nagy része inkább csak parádézik a külföldről, olcsón szerzett kékvillogós romokkal. Vagy legjobb esetben is csak betegtaxiztatásra használják, de mindezt olyan körítéssel, mintha még éppen dobogó szívet szállítanának egy rászoruló frissen feltárt mellkasába.

Ennek ellenére ők zavarják a legkevésbé szerkesztőségünk nagy többségét, talán tudat alatt attól tartva, hogy ha egyszer rászorulunk és a markukba kerülünk, akkor semmi nem ment meg minket az „önkéntes” szervfelajánlástól.

Apropó, ha már taxizásról van szó, ne hagyjuk ki őket, mindannyiunk kis kedvenceit sem. Épeszű ember velük sem akar konfliktushelyzetbe keveredni, no nem azért, mert akkora vagányok lennének, hanem mert a CB-be nyüszítve azonnal további falkatársakat gyűjtenek maguk köré, akik komoly érdekérvényesítő képességgel rendelkeznek, attól függetlenül, hogy igazuk van, vagy sem. Pofátlanságból pedig talán ők viszik a prímet, pedig ha az autósok közül valakiknek aggódniuk kellene a jogosítványukért, akkor azok ők lehetnének. Hiszen abból élnek, hogy van nekik ilyen papírjuk.

A buszsávokban ugyan legálisan haladhatnak, de a külső sávban áldozatra vadászva cammogni már nem annyira népszerű tevékenység. A random szinte bárhol megállás, megfordulás nyolc záróvonalon át vészvillogóval, esetleg anélkül, a zebrán, bringasávban dekkolásukról szerintünk mindenkinek vannak negatív élményei.

Jó helyezést érdemelnek a pizzafutárok is, annak ellenére, hogy tőlük csak a városokban, dugókban kell tartani. Ők legfeljebb a sorok között előrehúzva, rosszabb esetben motorjukat a járdán vonyíttatva okozhatnak kellemetlen élményeket.

Végül szívesen látnánk, olvasóink szerint kik azok, akik a legpofátlanabb módon vezetnek, a szabályosan közlekedőket veszélyeztetve, terrorizálva. Cikkünkkel biztosan nem fedtük le teljesen a vademberek teljes skáláját, így a kétkeréken száguldó potenciális vesedonorok, pénzszállítók, a hétvégén az utakra szabaduló kamikazék mellett mások is kimaradhattak a felsorolásból. Reméljük olvasóink felnyitják majd a szemünket, rávilágítva a gyilkos módon közlekedők méltánytalanul kihagyott népes halmazára.

Olvasói levelek a témában

A „tirpák minden autós” cikkre reagálnék.
Minden gyalogos is tírpák, főleg akinek soha nem volt kocsija! Aki lelép és tipeg topog, hogy előre vagy hátra, ha átengeded nem megy, ha haladsz elédlép! Ezek takarodjanak az utcáról!!

Az aki közlekedik Bp-en az igenis legyen erőszakos!
A sok méla balfasz meg hunyászkodjon meg, mint áldozatok a vadonban! Ott is farkastörvények uralkodnak! Az erősebb kutya baszik! NEM?
A sok lízingelt középszerű kisautós fasz (suzuki, vw, peugeot 206, yaris, micra, fiat, opel, stb) csak törni való töltelék az utakon! Ők jelentik az igazi veszélyt!!! Ma már minden barom vesz autót-így a legtöbb nem is autós, hanem gyalogos! Ráadásul ezek mind a felsorolt és hasonló szar márka tulajdonosai, akik már el vannak ájulva egy 2.0 (kétezres) motorral felszerelt autótól, és mindenhol azt mesélik milyen jól megy.

Mutogatják össze vissza, aztán elcsodálkozik ha egy igazi komoly autó melléjük áll! Akkor összemegy a pöcsük, és zavarja ahogy a barátnőjük átnéz… hehehe! Na ezeknek a vesztes barmoknak való mondjuk egy szemből érkező lengyel kamionos, aki elalszik, és ledarálja őket testestől, kocsistól. Család, barátok meg pislognak, milyen jó hogy Ferike megvette a tuning 1.6-os stilót! Most meg elég neki egy 50centis koporsó ahová az összedobált testrészeit bepakolták!

A KRESZ-t is autókra kell mérni!
Nagy, komoly autó = MINDEN MEHET
A többi kis szaros fészkelődjön a tömegbe beleszürkülő vasdarabjával.
Egyébként ami autónak nevezhető az onnan indul hogy:
-minimum 3 ezer köbcenti
-kb 5méteres hosszúság
-minimum 200 lóerő
Az alap: AUDI, BMW, MERCEDES, JAGUAR, ezekből is ami legalább 1 pontnak megfelel.
plussz az igazi sportautók, és a luxus kocsik.
A többi mehet a wc-be, tulajjal együtt!!!

Szép napot.

T. Szerkesztőség!
Sajnálattal láttam, hogy egyik vezető cikkük címe a „Tirpák minden autós!”. Gondolom, hogy a tirpák szót ebben az esetben mint egyfajta negatív jelzőt kívánták használni. Nem tudom, hogy mennyire tudják, mit is jelent valójában a tirpák szó. Megjegyezném, nem biztos, hogy negatív értelmű.
A tirpák szó további helytelen használatát megelőzendő ajánlom figyelmükbe a következő linket

T. Szerkesztőség
Én egy amolyan „több évtizedes, külföldön kiselejtezett mentőautónak látszó tárgy” sofőrje vagyok, nagyon szívesen mesélnék a munkánkról, persze csak ha érdekli azt a személyt aki nehezményezi hogy ezek az autók közlekednek és úgy ahogy.

NEM tisztelt szerkesztőség!

Mégis hogy lehetett ilyen levelet a levéltől való éles elhatárolódás nélkül leközölni? Csak nem értetek együtt a levél írójával? Eddig szerettem ezt a magazint…

Bocsánatot kérek, hogy létezem, és még sok más sorstársam nevében is. Reagálnék arra a levélre, aminek meg sem szabadott volna születnie. Én a családi dízel Renault Thaliát vezetem nap mint nap, és tudod mit? Egyetlen luxusautós sem tud vezetni. Ha akarom, 3x körbeautózok bárkit, mert elalszik, telefonál, festi a körmét, netán bőgeti, bőgeti, aztán lefullad… Vagy csak szimplán olyan lassú az agya, hogy nem fogja fel a színváltozást.

Szívből kívánom, hogy a 750-es Bömösödben ülve találjon meg a nekem, és a többi sorstársamnak szánt lengyel kamionsofőr, megnézzük, hogy ki fér bele kisebb koporsóba, a kocsi vagy te. Javaslom nézegesd a www.langlovagok.hu oldalt, illetve a www.hallotaxi.hu oldalon nézegesd, hogy kik szoktak balesetbe keveredni, és hogy néznek ki utána.

És hogy ki a tirpák autós?

 

Ide tartozik bárki, aki útszűkületnél nem a „zippzár” technikát alkalmazza, azaz nem enged be maga elé 1, azaz egy autót. De az is itt van, aki többet enged be, és ezzel a másik sávot hátráltatja. Élni és élni hagyni. Értse már meg mindenki, hogy azzal hogy valaki másnak tesz egy kis jót, azzal neki nem lesz rosszabb!!! Az útszűkület után úgyis 99%-ban visszatér a sávjába.

Itt vannak a száguldozók is. Aki városban siet, az fogja már fel, hogy nem ér oda előbb, maximum 1-2 perccel, mert a hülye kretén lámpák úgyis megfogják! Nem érdemes tépni a kocsit, szennyezni a környezetet, veszélyeztetni másokat! Aki pedig kedvtelésből tolja neki, annak valaki kedvtelésből vágja el a torkát, miután kedvtelésből megerőszakolta.

Aki nem fékez a sárgára az meg dögöljön meg! Akár mögöttem jön, akár nekem keresztbe, haljon hosszú és fájdalmas halált! Ugyanígy, aki totojázik a zöldre váltó lámpánál. Aki nem engedi el a megkülönböztető jelzéseit használó járművekét, az pusztuljon ott egy mentőben amíg az a dugóban áll! Aki ráparkol másra arra parkoljon rá egy nyerges vontató, mikor a feleségét szülni kéne vinni! Aki tuningolja a kocsi/motor hangját az meg akassza fel magát, ha már a férfiassága úgyis túl rövid, hogy bármit kezdjen vele, mert amúgyis inkább a kocsijával törődik.

Aki a kocsijára azt írja eladáskor: komoly zene, és használja is. Na ezeket tiporja halálra egy süket bulldózeres az igényt és színvonalat nélkülöző „zenéjükkel” együtt. Valamiért még egyetlen autóból se hallottam 100dB-lel Mozartot, vagy akár Dream Theatert, netán Metallicát, Jamie Winchestert, Andy Timmonst, Tony Emmanuelt és még sorolhatnám mit üvölteni…

Aki nem jó irányba megy, és több sávon át keresztbe korrigál, miközben megálított egy sor autót a 70-es sebességkorlát mellett… Akinek fehér kisteherautója van, mind, kivétel nélkül! Aki nem áll meg a gyalogosátkelőnél, ha másik autó már áll. A motoroskollégák, akik 70-nel száguldoznak álló kocsisorok között… Ugyanezek a kollégák, akik haladó kocsisor mellett is száguldoznak… Szinte kivétel nélkül az összes cangás kretén, aki nem fogja fel, hogy ha nincs lámpája, nem vesszük észre, és úgy kilapítjuk, hogy az anyja nem ismer rá. Plána ha átszaladgál piroson, aztán még neki áll feljebb… Az összes autós, aki a járdát/bicikliutat elállva parkol… Sorolhatnám napestig…

EMBEREK! Legyünk már emberek!