Jókora lépéssel kerültek közelebb a jövőhöz mindazok, akiknek van pénzük egy Lexus luxuslimuzinra. A nagyon csendes és nagyon diszkrét luxusautó új generációja pár hete kapható Magyarországon, tucatnyi jövőbe mutató megoldással.
Most 380 lóerős
A Lexus LS motorjai sokak szerint a legkifinomultabb és legtakarékosabb V8-as benzinesnek számítanak, ami az újonnan kifejlesztett erőművel sem változott. A teljesítmény viszont nagyot nőtt, most 380 lóerőnél tartunk egy 4,6 literes motorból.
Persze a tulajdonos rosszalló pillantást vet a sofőrre, ha elszabadul a 493 Nm-es nyomaték és a tányérsapkás vezető a hátul trónoló pénzeszsákkal próbálgatja az 5,7 másodperces gyorsulást százra. Topmenedzserünk csak akkor nyugszik meg, mikor autópályára érve síri csöndben hasítanak a 8. fokozatban a szintén új automata váltóval, míg a kocsi 250-nél elveszi a gázt.
Nagyon okos
Az erősen konzervatív és jórészt észak-amerikai ügyfélkört a Lexus megkímélte a 7-es BMW hírhedt kísérletezésétől az iDrive-val. A japán zászlóshajóban továbbra is gombok és kapcsolók uralkodnak a műszerfalon.
A fejlődést nem ez jelzi, hanem az a temérdek elektronikus megoldás, amivel megtömték a zászlóshajót. A sávtartó berendezés arra ügyel, hogy a vezető ne hagyja el akaratlanul a sávját. A berendezés jóváhagyását országonként külön végzi a gyár, a hazánkba érkezett Lexus-tudorok is napokig vizsgálták a hazai utakat, a felfestéseket. Végül alkalmasnak minősítették az országot és a Lane Keeping Assist bekerülhetett az ide exportált autók közül a jobban felszereltekbe.
Figyeli az arcunkat
Létezik egy infravörös kamerát és radart is használó szerkezet, amely a kocsi előtti területet pásztázza, figyelmeztetve a vezetőt, ha egy szemmel még nem látható gyalogos vagy valamilyen akadály került az útjába. Ha az ember épp nem előre néz és a kocsi akadályt észlel, a sofőr arcát vizslató berendezés nyomban értesíti az illetőt, hogy jobb volna előre figyelni. Ha elkerülhetetlen az ütközés, akkor az autó fékez is helyettünk.
24 millióért nem viszik, 28-ért annál inkább, mi az? Válasz odaát.
A rendszer – a távolságtartó radarral összekötve – nemcsak egyenesben tartja az irányt és a követési távolságot, hanem fordulókban is. Ennél már csak az volna jobb, ha a távolságtartás az igazán nagy figyelmet követelő dugókban is működne, de csak 75 és 180 km/h között számíthatunk rá.
Hátulra is lát
Az LS radarja hátra is néz, ezért mire egy figyelmetlen barom belénk ütközik, az aktív első fejtámlák már feljebb és közelebb vannak az utazók fejéhez, hogy meggátolják a nyaksérülést. Annyit még érdemes elmondani, hogy elektronika méri a kobak és a fejtámla közötti távolságot, hogy ehhez igazítsa a védelmet. Tényleg elképesztő, amit az autó tud, az már meg sem lep, hogy segít beparkolni keresztbe vagy a járdával párhuzamosan.
24-től 30 millióig
Az itthon január közepe óta kapható autó csak a felütés a későbbi offenzívához. Az év második felében megjelenik a hibridmotoros LS 600h, amely az első rendes, mechanikus összkerékhajtású Lexus lesz (az RX400h-ban villanymotor hajtja a hátsó kerekeket szükség esetén). A Lexusból most már hosszított verzió is készül, amiért eddig máshová kellett betérnie az ügyfeleknek.
Árban 24 és 29,7 millió forint között mozog az LS 460. Az alapmodellnek itt semmi jelentősége sincs, már az IS-vásárlóknak is csak érdekes adat a belépőmodell mellett szereplő összeg. A sokkal tehetősebbeknek szóló luxusautóból végképp csak a pazar felszereltségűekre várható kereslet. A Mark Levinson hifivel és minden más földi jóval ellátott LS 460 uralkodása addig tart, míg a még drágább, még erősebb, még több csúcstechnikával telezsúfolt hibridmodell befut, mert onnantól várhatóan minden LS-vásárló a 600h-t akarja majd.