Hőseinkről állítólag az a hír járja a faluban, hogy nem teljesen normálisak. Nem a ház előtt álló Volgából átalakított big foot miatt. Erről egy egészen más szerkezet tehet. Ez a jármű nagykerekű társától eltérően nem az utcán parkol, hanem elfér az udvaron a sufniban is. Mérete nem, de az ötlet maga óriási.
Elkészítésére maga a falu adta a megbízást – még évekkel ezelőtt – amikor a falunapon mozgó tárgy kategóriában rendezett versenyt. Ekkor pattant ki az ötlet a két kreatív fiatalember fejéből, hogy az udvaron árválkodó öntött vas kádat kellene motorizálni.
Ki ne vágyott volna már olyanra, hogy reggel beszáll a kocsiba pizsamában, és mire megérkezik, addigra letusol, megmossa a fogát, és megborotválkozik? Mindezt vezetés közben egy kád vízben ülve, netán zuhanyozva. Ez ma már lehetséges. A kádautó egyelőre egyedi darab, szériagyártását nem tervezik. Hogyan készült?
Hozzávalók: kád, fűnyírómotor, LADA alkatrészek
Ahhoz hogy guruljon egy kád, valahogy kerekeket kell rászerkeszteni. Nem árt a dögös könnyűfém felni és a széles gumi sem. Ez mind adott, olyannyira, hogy a négy komplett kerékre már több vételi ajánlat is érkezett a feltalálópároshoz. Persze a találmány sem egészben, sem részletekben nem eladó.
Szóval adott négy kerék, amit valahogy a hozzá kell csatolni a kádhoz, nekitámasztani nem ér. Ehhez már némi tehetség és műszaki érzék is szükségeltetik, nem árt, ha szereplőink oda tudnak hegeszteni egy komplett futóművet, és ismerik a helyi autóbontókat és szerelőket. Vagy marad a bérmunka.
A kád ettől fogva már szépen gurul, elől még rugózik is, és lehet kormányozni, de kéne meg rá motor, különben csak bobozni lehetne vele az aszfalton. A meghajtásra egy benzines fűnyírómotor tűnik a legalkalmasabbnak, amit a kád szélére erősített gázkarral lehet adagolni, miután berántották azt.
Minden kattintás egy forinttal támogatja Földes Attilát, aki leesett a mozgó WC-ről, és azóta fóbiával küzd
Az extrák: gumikacsa, zuhanyrózsa, füstgép, légkürt
Ahogyan egy normál személyautó, úgy egy motorizált kád sem jó igazi extrák nélkül. Mivel a szerkezet alapvetően egy show-elem, az extrákat is ezek alapján válogatták. A lényeg, hogy hangos legyen és minél feltűnőbb.
Ezt a célt a kormány alatt elhelyezett szódásszifon és a kád oldalára felszerelt fémpalack szolgálja. Egyik sem nitrotartály, ahogy elsőre tippeltük. A szódásszifonban lévő folyadékból a motor által kibocsátott hő hatására hollywoodi filmekbe illő füstfelhő keletkezik, ami kiváló segítség abban az esetben, amennyiben egy nyomunkba eredt kóbor kutyát szeretnénk elijeszteni.
A kád oldalára rögzített palack arra tévedt fehér cápák elpusztítására, illetve a légkürt részét képezve előre be nem jelentett tüntetések feloszlatására alkalmas, de a vezetőnek súlyos fülzúgással és egyéb mellékhatásokkal kell számolnia.
A pilóta feje fölötti zuhanyrózsa a két sárga gumikacsától eltérően nemcsak díszítési célt szolgál, hanem egy forró nyári napon akár a légkondi helyettesítésére is kiválóan megfelel.
A próba: veszélyes a mobil-WC
Miután a big foottal apró cafatokra zúztunk egy Trabantot, a mobilizált kádon volt a sor, hogy bizonyítson. Elsőként a lemattult kürt kapott egy gyors polírt, a kiszáradt tank egy kis benzint, a füstgép pedig némi lötyit. Ezek után előkerült a legvadabb extra, egy utánfutóra szerelt angol WC. Az utánfutón WC-papír, sőt még WC-kefe is helyet kapott, csak hogy menet közben legyen mibe kapaszkodnia a potyautasnak. Most már indulhat a móka.
Harmadik rántásra indul a motor, és roboghat a kád és a WC, legalább 23,5 km/órás csúcssebességgel. WC nélkül a sebesség még tovább fokozható, és az alacsonyra helyezett súlypont miatt vadabb kanyarok is bevehetőek. Útfekvése ránézésre kiváló, amit az alacsony üléshelyzet, és a sportautósan széles nyomtáv még inkább fokoz.
Csak az igazi próba van hátra, ami most a budin trónolást jelenti. Földes Attila – legbátrabb munkatársunk – vállalkozott a feladatra. Felszállt a WC-re, és menet közben újságolvasással múlatta volna idejét, ha a szórakozott kádvezető nem kezdett volna rénszarvastesztbe a kedvünkért. A budi gyorsan egy kerékre állt és Attila egy tigris – és több beazonosíthatatlan típusú bukfenc után a földre került. Ugyan csak nyolc napon belüli sérüléseket szenvedett, de elmondása szerint a WC-n azóta is szédül, és szorongásos tünetei vannak. Együttérzünk vele.
Mivel a vezető nem érezte igazán bűnösnek magát, így többen már nem vállalkoztunk rá, hogy felüljünk mögé. Aki kipróbálná, az ne jacuzzira költsön, hanem egy hasonló motorizált fürdőre.