Miért éppen egy fekete színű Mercedes-Benz Vito-ra esett a választása?
M.Gy.: Mint sok más embernek, nekem is gyermekkori álmom volt egy Mercedes-Benz. Mindig is tetszettek a csillagos autók, s most, 46 évesen végre elérkeztem ahhoz, hogy ezt meg is valósítsam. Mivel külön személygépkocsit és haszonjárművet nem engedhettem meg magamnak, így egy oldalt és hátul is üvegezett, hosszú tengelytávú Vito mellett döntöttem. Hétköznapokon munkaeszköznek használom, hétvégén pedig nyugodtan be lehet vele állni a színház parkolójába is. A színén sokat gondolkodtam, végül felvállaltam a feketét, annak ellenére, hogy egyáltalán nem jellemző a pékautókra. Nem bántam meg, a fekete szín a sötétített üvegekkel kimondottan elegáns megjelenést kölcsönöz az autónak.
Mennyire elégedett a Vitoval?
M.Gy.: Ez a Vito egyéves, azonban eddig mindössze húszezer kilométert futott. Egy kisebb autó mellé újonnan vásároltuk a Hunyadi János utcában, Budapesten. A megrendelésben sokat segített Jakab Sándor kishaszongépjármű értékesítő, így sikerült teljesen személyre szabni a fekete színű Vitot. A Vitot 2,2 literes 150 lóerős motor hajtja, komfortülésekkel, légkondicionáló berendezéssel szerelték fel. Kárpitozott a raktér is, s az utas- és raktér közé is rendeltem elhúzható ablakot. Nekünk az egybe nyíló raktérajtó volt a praktikusabb, így azt választottuk, s megrendeltem a pótkereket is – jobb a biztonság.
A vásárlás óta bebizonyosodott, hogy olyan, mint egy megbízható munkatárs, idáig még sosem hagyott cserben. Még ablakmosó folyadékot is olyan ritkán kell tölteni bele, hogy azt sem tudom, hol kell kinyitni a motorháztetőt. Az értékesítő kolléga segítőkészsége alapján azonban biztos vagyok abban, hogy bármikor segítségemre lesz. A Vito vezethetősége és kényelme akár személygépkocsikkal összehasonlítva is megállja a helyét, de a rendelés és átvétel során tapasztalat kiszolgálásról is csak felsőfokon beszélhetek ? minden Mercedes-Benz színvonalú. Sok örömet okozott idáig a Vito, de keményen meg is dolgoztam érte.
Látom, hogy a Vito egy kiváló munkatárshoz méltó elbánásban részesül.
M.Gy.: Igen, csempézett garázsban áll. Sokáig is szeretnénk használni, bár még fix díjas karbantartási szerződést nem kötöttem rá, de lehet, hogy később sor kerül arra is.
Igényes járművel csak igényes árut szabad szállítani, kiket lát el termékeivel?
M.Gy.: Hagyományos technológiával, kovászos eljárással készítjük termékeinket. Cellofánba csomagolt túrós bagyut, kakaós csigát, perecet szállítunk a helyi étteremhálózat boltjaiba. Összesen 30-40 féle terméket sütünk, ebből talán a rábaközi perec a leghíresebb, ennek csomagolóanyagát le is védettem. Igazság szerint ez az egyik legjellegzetesebb helyi termék. Természetesen alapanyag beszerzéshez is használjuk a Vitot ? gyakran kerül kakaópor, sajt, ketchup a raktérbe.
Nincsenek könnyű helyzetben manapság a pékségek, lépten-nyomon hallani, hogy a megjelent multinacionális vállalatokkal nehéz tartani a lépést, főleg árban.
M.Gy.: Tény, hogy erősen lenyomták az árakat a multik, de a minőséget is. Az is tendencia, hogy állandóan szűnnek meg sütödék is. Csornán is jelen van majdnem mindegyik multinacionális élelmiszerlánc, ennek ellenére azt tapasztalom, hogy nálam meg az emberek állnak minden reggel sorba, friss és minőségi áruért, a nyolc négyzetméteres eladóteret bővítenem is kellett. Az első időben mindig felkapják az újonnan megnyílt üzleteket, majd utána csökken az érdeklődés. Komolyabb konkurenciának látom, hogy Csornán is megjelentek a ?dudálós?, mozgó árusítást nyújtó kereskedők. Az emberek kényelmesek, aki helybe hozza az árut, attól szívesen vásárolnak. Na, velük sokkal nehezebb versenyeznünk! Egy azonban biztos. Ha tovább fejlesztünk, a járműpark Mercedes-Benzzel fog bővülni.