|
Arat az Audi és a BMW
Pár napja az ADAC nyilvánosságra hozta 2006-os megbízhatósági rangsorát. A gyárak között a BMW kitűnően szerepelt, és nem csupán azért, mert az 1-es és az X3 megelőzte az összes többi autót kategóriájában.
A BMW minden szegmensben dobogóra állhat valamely autójával, ami rajta kívül egyedül az Audinak sikerült. Három első (A2, A4, A6) és egy 3. (A3) helyével az Audi is legalább ilyen elégedett lehet.
|
A Ford és az Opel típusainak legfeljebb a középmezőnyben jut hely a listán. Itthon is nagyon népszerű autóik az élbolytól jóval elmaradnak. A Focus C-MAX-tól végképp többet várnánk a kompakt egyterűk utolsó helyénél. A Volkswagen örülhet, mert minden autója jól szerepelt: a Polo, a Golf és a Passat nem sokkal maradt el a dobogótól.
Rosszak a régi, jobbak az új Renault-k
A legnagyobb német autóklub táblázatában a kiugróan gyatra eredmények rendre 5-6 éves Renault-khoz kötődnek. Némi ésszel ebből nem azt kellene levonni, hogy sosem veszek franciát, de használt családi autót keresve egy említett korú Kangoo-nál pl. egy Berlingo tűnik jobb választásnak. Minél újabb egy Renault, általában annál jobb az azonos korú autók között. A siralmas eredményeket 2001-2002-es autók produkáltak.
|
A javulás egészen odáig megy, hogy a Renault az egyetlen francia autógyártó, amely dobogóra tudott kerülni bármely kategóriában. A Modus a kiskocsik között harmadik, kevesebb gond van vele a statisztika szerint, mint a Honda Jazz-zel, pedig a Jazz is jó.
Hátul a Nissan, elöl a Mazda
Meglepő, hogy a korábban épp strapabíró, problémamentes technikájával arató Nissan újabban nagyon hátraszorult az ADAC kiszállásai alapján. A Micra, az Almera és a Primera egyaránt kategóriájának utolsó harmadában kullog.
A japánok között a kevés típussal, de jól szereplő Mitsubishi mellett a Mazda van a legjobb helyzetben. A Mazda2-n kívül egy autójukkal sincs baj, a többi neve mellett elismerésre méltó számokat látni. A Honda több típusa nem szerepel a listában, ennek okai a túloldalon kiderülnek.
Lapozás után meglepő dogok derülnek ki a Toyotáról és ott a részletes rangsor is
A Toyota egyetlen kategóriában sem bizonyult a elsőnek, ami azért váratlan. Az ADAC-nél a Toyota legjobbja a terepjárók között 3. RAV4, de a többi típusnak csak 6-7. helyek jutnak. A reklámokkal és tényleges megbízhatósággal is fejünkbe vert Toyota-elsőség egy mérvadó ügyfél-elégedettségi kimutatásban létezik, amely nem csak a strapabírást vizsgálja.
Hogy is van ez a Toyotával?
A J. D. Power szintén 2006-os és szintén németországi felmérésben a Yaris, a Corolla, a Corolla Verso és a RAV4 is első lett kategóriájában. Csakhogy ebben a kutatásban a megbízhatóságon (30%) kívül értékelik az autó vonzerejét (25%), a márkakereskedő megítélését (23%) és a fenntartási költségeket (22%) is. Összesen 22 000 tulajdonos válaszaiból dolgozott a kutatócég, akik átlagosan két éve vették autójukat.
A meghibásodások egyre nagyobb arányban érintik az autó elektromos rendszerét, de ezek nem mindig a sokat
gyalázott elektronika gondjai. Gyakran az elhanyagolt akkumulátor a ludas, amit főleg a menő autók rengeteg kényelmi funkciója szív le könnyen, ha csak városban megyünk az autóval.
A generátor ugyanis kis fordulatszámokon nem úgy tölti az akksit, mint nagyobb tempónál, ráadásul a rövid utakkal a sok indítás is igénybe veszi a rendszert. A lerobbanások között szerepel az is, ha az autós kizárja magát a kocsiból vagy kifogy az üzemanyag. Főleg az utóbbi fordul elő meglehetősen sűrűn.
És még valami!
|
A segélynyújtási adatokon kívül az ADAC 220 000 autós válaszai alapján kiadott egy minőségi sorrendet is, amely kategóriáktól független, kvázi abszolút értékelés. A szerintük 10 legjobb minőségű autó között a Mazda Premacy vezet, amely a megbízhatósági felmérést is megnyerte a kompakt egyterűek között, mögötte viszont négy kisautó jön. Az első 10-be két Toyota és két Mercedes-Benz is bekerült, a sorrend megtalálható a képgalériában.
Így magyarázta ki Árpi…
|
Az ADAC adatai azt mutatják meg, hogy a 2001-2006-ban forgalomba helyezett autók között 1000 azonos típusú és évjáratú kocsira hány segítségnyújtás esett. Például 1000 db 2004-es Peugeot 206 esetében 10 segítségnyújtást jegyzett fel az ADAC.
A listában csak azok a típusok szerepelnek, amelyekből évente legalább 10 000 talált gazdára Németországban és legalább 3 évig nagyobb átdolgozás nélkül készültek. A helyezésben az egyes évek átlaga dönt. A márkák saját assistance-hálózatával megjavított autókról nincs adata a német autóklubnak.
Ez pedig az ADAC minőségi felmérésének végeredménye.