Nem piramisjáték!?

Az Il Ferro pénteki sajtótájékoztatóján bejelentette, határozottan visszautasítja a céget piramisjátékként beállító

Ennek is vége
Az új tulajdonos

Az új tulajdonos

Az új tulajdonos


vádaskodásokat. A céget február 1-óta vezeti Körmendi Ákos, amióta a cég ügyfelei egyetlen forintot sem láttak az autóreklámozásból.

A cég élt a szerződésekben foglalt jogával, miszerint felfüggeszheti a kifizetéseket három hónapra. A tulajdonos szerint valós kár nem éri az ügyfeleket ezáltal, mivel ennyivel nő majd a futamidő.

Júniusban utalnak

Körmendi Ákos megígérte, hogy június elején leszemlézik az összes – mintegy nyolcezer ügyfél autóját-, és azt követően nyolc munkanapon belül kifizetik a május hónapot. Az elmaradt három hónapra most nem fizetnek, de a fix idejű szerződések ennyivel meghosszabbodnak, és akkor kerülnek majd kifizetésre. Elvileg.

Hogy valójában mi lesz, azt senki sem tudja. Az új tulajdonos elődeire kente a mostani helyzetet előidéző hiányosságokat. A kérdésre, miszerint honnan teremt elő legalább 300 milliót a cég, nem érkezett egyértelmű és megnyugtató válasz.

Az Il Ferro próbálja behajtani kinnlevőségeit, ami abból ered, hogy egyes reklámozókkal csak szóbeli megállapodást

Az Il Ferro honlapja

Az Il Ferro honlapja

Az Il Ferro honlapja


kötöttek a korábbi tulajdonosok. Állítólag nehezen akarnak fizetni. A fiatal cégvezető új partnerekről is beszélt, de ennél többet nem árult el. Hozzátette, szerinte csak a konkurens cégek azok, akik nem látnak fantáziát az autóreklámozásban. Jól működő francia, német és osztrák mintával példálózott.  

3-ból ketten leszedték a matricát

A vezess.hu fórumában naponta több tucat hozzászólás érkezik a témában. A telefonon megkeresett három ügyfél közül kettőnél már betelt a pohár, és leszedték autójukról a matricát. Egyikük augusztusban szerződött 2 évre, neki már behozta az árát az üzlet. Ő volt az egyetlen.

Másikuk nem volt ennyire szerencsés, ő új autót vásárolt decemberben. Mire elkészültek a papírjai, a cég már beszüntette a fizetést, így egyetlen forintot sem látott az üzletből. Az autót nem kell eladnia, de a vártnál rosszabbul érintette a történet.

A harmadik Il Ferró-s ügyfél járt a legrosszabbul, mivel ő januárban fizetett be 180 ezer forintot, és ebből még egyetlen forintot sem látott viszont. Ügyvédje tanácsára kivárja a harmadik hónap végét, addig nem távolítja el a matricát.

Mit tehetnek a pórul járt ügyfelek?

Bartal Iván ügyvéd szerint az Il Ferrónak könnyű kilépési lehetőséget biztosít a szerződés, amit mindkét fél

Mit tegyenek az Il Ferro ügyfelek? 35
Piramisjáték vagy sem?


felmondhat 30 napra.  Ha nem jön be a bolt, az Il Ferro egyszerűen felmondja a szerződést. Igaz, ilyen esetben köteles visszafizetni a 180 vagy 330 ezer forintot, kivéve ha a szerződést az ügyfél szerződésszegése miatt mondta fel.

Ha csak egyszerűen nem fizetnek, és a szerződést sem mondja fel az Il Ferro, akkor elvileg jár a pénz minden egyes hónapra és a  reklámközzétevők joggal tarthatnak igényt a meg nem fizetett havidíjakra.  Követelhetik az elmaradt havidíjak megtérítését, és ezen  igényüket peres úton is érvényesíthetik.


Román Il Ferro és a konkurensek

Nemcsak olvasni, de már látni is lehetett itthon román Il Ferró-s autókat. Körmendi elmondása szerint semmi köze a céghez, azt az előző tulajdonosok alapították. Onnan semmiféle anyagi segítségre nem számíthatnak, mivel nincs közöttük kapcsolat.

A másik nagy autóreklámozó cég, a Hírautó is azt állította, hogy nincs kapcsolatban az Il Ferróval, amikor rendkívüli

Volt nyereményjáték is

Volt nyereményjáték is

Volt nyereményjáték is


sajtótájékoztatót tartottak. Később kiderült, hogy az Il Ferro volt tulajdonosának testvére a kreatív igazgató, sőt Körmendi szerint több munkatárs is az Il Ferrónak dolgozott korábban. Ők viszont még fizetnek egyelőre.

Ahogyan kezdődött

Az Il Ferro Kft. 2004-ben alakult meg, ekkortájt még semmi köze sem volt az autóreklámozáshoz. Lakatosmunkával foglalkoztak.  2005 nyarán vette meg a céget Laskay Róbert, aki először Verovszki Lászlóval, kiválása után pedig Varga Mátyással társult. Ők kezdtek autóreklámozással foglalkozni. Az ügyfélkör több ezer fősre duzzadása 2006 nyarára tehető. 2007 februárjában lépett ki a cégből Laskay, majd Varga, és ekkor került a mostani tulajdonoshoz Körmendi Ákoshoz.

A hvg.hu szerint a cég volt tulajdonosai közül kettő ellen már folyt büntetőeljárás. Egyikük ellen intellektuális jellegű – okirat-hamisítással, csalással összefüggő cselekményekért, másikukat garázdasággal, csalással, sikasztassál, okirat-hamisítással és csődbűntettel gyanúsították.

Jelenleg is folyik vizsgálat az Il Ferro ügyleteivel kapcsolatban, a Budapesti Rendőr-főkapitányság

Ez sem igazi hirdetés

Ez sem igazi hirdetés

Ez sem igazi hirdetés


feljelentéskiegészítést rendelt el a céggel szemben, ami a bűncselekmény gyanúját hivatott felfedni. Hamarosan döntenek róla, hogy szükséges-e nyomozást indítani.

Ahogyan működik   

Az Il Ferro kétféle szerződést kínált leendő ügyfelei részére. Az egyiket új autót vásárlók részére, a másikat olyanoknak, akik már rendelkeztek saját autóval. Mindkét esetben  rendszeres havi hozzájárulással kecsegtették az embereket.

Hogyan szedjük le?

Aki úgy dönt, hogy megszabadul a matricáitól annak tisztában kell lennie, hogy ezzel szerződésszegést követ el. Autómosónkban azt tanácsolták, csakis frissen mosott autóval kezdjünk a műveletbe, különben durván összekarcolhatjuk a fényezést. A matrica lehúzása előtt fel kell azt melegíteni, erre egy hőlégfúvó, jobb híján egy hajszárító alkalmas.

A rajtamaradt ragasztót nitrohígítóval érdemes eltávolítani egy puha ronggyal, mert az nem kezdi ki a fényezést. Javasolt tapasztaltabbakra bízni az eltávolítást, ez nagyjából 6-8 ezer forintba kerülhet.

A kifizetéseknek elméletben a hirdetők által fizetett összegekből kellett történnie. Sokan viszont arra gyanakodnak,

hogy nem a hirdetésekből, hanem az új belépők regisztrációs díjából származott a pénz. Ennek bizonyítása után lehet pilótajátékról beszélni.

Az ügyfelek megoszlásáról nem kaptunk információt, mindössze annyit árultak el, hogy a használt autós ügyfelek vannak többen. Az ügyfeleknek havonta kellett szemlére járniuk, vállaltak bizonyos számú minimum kilométert, valamint hogy a matrica mindig sértetlen és jól olvasható.

Nem tudjuk mennyien léptek be, amióta kipattant a botrány, de meglepő hogy a cég csak a múlt héttől, azaz április második hetétől küldte el a jelentkezőket.


Új autót az Il Ferrótól

Új autót akkor lehetett vásárolni az Il Ferro közreműködésével, ha a cég és az adott kereskedés partneri viszonyban

A kérdés nehéz

A kérdés nehéz

A kérdés nehéz


állt egymással. Mivel a kereskedők minden eladott autó után utaltak az Il Ferrónak, az ilyen feltételekkel eladott autók drágábbak lehettek, mint normál esetben. Elméletben ez azt jelentette, hogy csak listaáron lehetett megvenni az autót, a gyakorlatban viszont a vevők alacsonyabb összegű kedvezményhez jutottak.

A megkérdezett újautó-kereskedők véleménye szerint az Il Ferro egy eladott autó után 200-300 ezer forintot is zsebre rakhatott, amit a kereskedő részben a hitelintézet közvetítői jutalékából utalt.

Ez az üzlet ezek alapján jobban hozott a konyhára, mint a használt autókra kötött szerződés, mégis ezért követeltek kevesebbet a belépő ügyfelektől. Munkanapokra leosztva 30 kilométert kellett megtenniük az ügyfeleknek, az Il Ferro felé fizetendő díj mindössze 10 ezer forint volt.

Mégis az új autóval belépők azok, akik nagyobb eséllyel elbukhatják autójukat. Bár állítólag az Il Ferro és a

Kb 8000 ügyfele van

Kb 8000 ügyfele van

Kb 8000 ügyfele van


kereskedések is felhívták a figyelmet, hogy kizárólag akkor vágjanak bele a vásárlásba, ha az Il Ferro nélkül is tudják fizetni a részleteket, vélhetően lesznek vagy már vannak olyanok, akik a nem fizetés miatt kénytelenek megválni négykerekűjüktől.

Ezek a szerződések határozatlan időre szólnak, és 30 napos határidővel bármelyik fél által felmondhatóak. Körmendi Ákos elmondta, hogy ezeket a megállapodásokat most felfüggesztették, nem szüntették meg, így ők is megkapják a havi részletüket júniusban, feltéve hogy a szemlén megfelelnek a követelményeknek.

Használt autót az Il Ferrótól

A saját használt autójukkal beszálló ügyfelek havi 50 ezer forinttal gyarapíthatták a családi kasszát napi 40 kilométerért és pár autómosásért cserébe. Ennek ára 180 illetve 333 ezer forint volt kétéves vagy ötéves szerződés esetén. Nem lehetett bármilyen használt autóval beszállni, a rossz állapotú autókra nem ugrott a cég.  

Ezekben a szerződésekben találjuk meg azt a pontot, amely szerint a megállapodás bármikor felfüggeszthető 3 hónapra, s ez idő alatt nem folyósítanak pénzt, de nem számít bele az időtartamba. Ezen pont alapján a kifizetés a júniusi utalás után újabb három hónapra felfüggeszthető, de az Il Ferro véleménye szerint ez nem áll érdekükben. Tovább szeretné bővíteni ügyfélkörét a cég, és ehhez a bizalom visszanyerése szükséges